Alstom podpisuje umowę z Pomorską Koleją Metropolitarną na pełne utrzymanie systemu sterowania ruchem kolejowym
Na podstawie nowej umowy Alstom będzie świadczył usługi kompleksowego utrzymania, konserwacji, napraw bieżących oraz okresowych przeglądów urządzeń sterowania ruchem kolejowym wyprodukowanych przez zakład Alstom ZWUS. To czwarta umowa utrzymaniowa z rzędu, i jest tym samym kontynuacją trwającej od 2016 roku pozytywnej współpracy między oboma podmiotami.
– Cieszymy się z kontynuacji współpracy z Pomorską Koleją Metropolitarną, rozwijanej niezmiennie od 2016 roku. Usługi, które będziemy świadczyć, przełożą się na jeszcze większy zakres wsparcia w celu uzyskania wysokiej dostępności infrastruktury kolejowej. Dbałość o kompleksowy i regularny serwis zapewni stabilną pracę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, co z kolei przełoży się na poprawę bezpieczeństwa pasażerów i zwiększenie punktualności pociągów – powiedział Adam Juretko, dyrektor zarządzający Alstom ZWUS Sp. z o.o.
Umowa została podpisana na okres dwóch lat, począwszy od 1 maja 2023 roku do 30 kwietnia 2025 roku. Przedmiotem utrzymania objęte są urządzenia sterowania ruchem kolei konwencjonalnej oraz urządzeń systemu ERTMS/ETCS poziomu 2. W sumie umowa dotyczy opieki utrzymaniowej 477 urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które są umieszczone na linii kolejowej nr 248 oraz nr 253. Łączna długość linii to ponad 18 km; obejmują one 9 stacji pasażerskich.
Zakład Alstom w Katowicach jest odpowiedzialny za projektowanie, rozwój produktów, testowanie, a ostatecznie produkcję oraz dostawy systemów i urządzeń sterowania ruchem. Firma wprowadziła do Polski pierwszy system zarządzania ruchem kolejowym ERTMS / ETCS poziomu 2 na większość linii kolejowych w Polsce.