Liderzy polskiego rynku aut dostawczych. Który najlepiej spełni oczekiwania firmy? [RAPORT]

Liderzy polskiego rynku aut dostawczych. Który najlepiej spełni oczekiwania firmy? [RAPORT]

28/03/2024
Artykuł promocyjny
Autor:
|

Na rynku samochodów dostawczych dominują przedstawiciele segmentu E. W Polsce do liderów tej kategorii należą Renault Master, Iveco Daily, Fiat Ducato oraz Mercedes Sprinter. Który z tych modeli najlepiej spełnia potrzeby przedsiębiorców?

Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że w 2023 roku zarejestrowano w Polsce 64 526 samochodów dostawczych, czyli o 3,7 proc. więcej niż w 2022 r. Liderem rynku aut dostawczych w Polsce jest Renault Master, którego sprzedano w ubiegłym roku 10 062 egzemplarze. Drugie miejsce zajęło Iveco Daily z wynikiem 5 690 rejestracji, trzecim pod względem rejestracji jest Fiat Ducato, który zanotował wynik na poziomie 4 973 sztuk. Czwarty na liście jest Mercedesa Sprintera, który zanotował 4 665 rejestracji. Pierwszą piątkę zamyka Ford Transit z wynikiem 4 220 rejestracji.

Dla porównania, w Superauto.pl najpopularniejszymi samochodami dostawczymi w 2023 roku były Ford Transit, Renault Master oraz Iveco Daily. W odniesieniu do liderów rynkowych udział Mastera w łącznej sprzedaży aut dostawczych w Superauto.pl wyniósł 10,94 proc., udział Daily wyniósł 8,24 proc., Ducato 7,74 proc., zaś Sprintera 1,23 proc.

Infografika

Jak komentuje Hubert Grzesiak, dyrektor działu sprzedaży samochodów użytkowych w Superauto.pl, „wśród samochodów dostawczych kupowanych przez naszych klientów największą popularnością cieszą się przede wszystkim modele marki Renault. Dokładnie mam tu na myśli model  Master w wersji furgon i adaptowanej oraz model Trafic – ten z kolei głównie w wersji osobowej. Nasi klienci chętnie wybierają również markę Ford. W jej przypadku tak naprawdę cała dostępna gama cieszy się dużym zainteresowaniem z delikatną przewagą modeli Transit i Custom. Warto również podkreślić, że rośnie zainteresowanie markami należącymi do grupy Stellantis. Wiadomo jednak, że wśród samochodów dostawczych, to Renault Master od dłuższego czasu jest niekwestionowanym liderem sprzedaży i to nie tylko w Superauto.pl, ale ogólnie w całej Polsce. Duże zainteresowanie markami Ford i tymi należącymi do koncernu Stellantis wynika ze znaczących obniżek cen, które od niedawna zostały wprowadzone na poszczególne modele”.

Baner do podlinkowania

Zalety dużych samochodów dostawczych

Wszystkie wymienione powyżej modele łączy przynależność do segmentu E.

Skąd taka popularność dużych dostawczaków? Otóż oferują one naprawdę wiele zalet dla przedsiębiorców, do których należą m.in.:

  • pakowność – oferują one znacznie większą przestrzeń ładunkową niż mniejsze modele, a zatem można nimi podczas jednego transportu przewozić znacznie więcej towaru i większe gabarytowo przedmioty
  • ładowność – duże samochody dostawcze oferują też wyższą ładowność, co pozwala przewozić nimi nie tylko towary gabarytowe, ale także ciężkie. Największą ładowność oferują tylnonapędowe dostawczaki oraz te z napędem 4×4
  • wszechstronność – duże dostawczaki występują często w wielu różnych wersjach nadwoziowych i dają znacznie większe możliwości konfiguracji pod własne potrzeby niż mniejsze modele
  • spora siła uciągu – duże pojazdy dostawcze oferują też sporą siłę uciągu, dzięki czemu można nimi holować spore maszyny jak np. łodzie, przyczepy czy inne duże auta
  • dobra baza pod zabudowy – auta dostawcze segmentu E stanowią też dobrą bazę pod różnego rodzaju zabudowy specjalistyczne z racji na ich wszechstronność
  • optymalizacja kosztów – samochody te pozwalają na lepszą optymalizację kosztów w firmie, m.in. z racji na ograniczenie liczby przejazdów dzięki przewożeniu większych ilości towarów w jednym transporcie. Tym samym pozwalają one przedsiębiorcom na ograniczenie liczby pojazdów we flocie
  • wyższy poziom bezpieczeństwa – duże samochody dostawcze oferują wyższy poziom bezpieczeństwa i posiadają często bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy
  • większy  komfort – wielu producentów dużych dostawczaków przykłada dużo uwagi do ergonomii miejsca pracy kierowcy. Ponadto większe samochody dostawcze oferują też wyższy komfort jazdy, gdyż często jeździ się nimi w dalekie trasy, a zatem ten aspekt odgrywa dużą rolę przy ich  projektowaniu

„Przedsiębiorcy przy wyborze samochodu dostawczego zwracają uwagę na wiele aspektów, które mogą mieć wpływ m.in. na efektywność, koszty eksploatacji czy ogólną przydatność pojazdu do realizacji konkretnych potrzeb biznesowych. Najczęściej nasi klienci poszukują samochodów dopasowanych do potrzeb swoich firm. Dlatego też dużą rolę odgrywają tutaj wymiary pojazdów oraz ich przeznaczenie. Często klienci przy wyborze marki zwracają również uwagę na odległość do najbliższego serwisu. Zdecydowanie najważniejszym aspektem dla wielu firm jest awaryjność danego modelu. Część klientów ma już doświadczenie z kilkoma markami więc sama wyrobiła sobie opinię na temat awaryjności poszczególnych modeli. Pozostali natomiast często sięgają po pomoc innych użytkowników lub specjalistów w tej dziedzinie”, mówi Hubert Grzesiak.

Popularne zabudowy dużych samochodów dostawczych

Tak jak wcześniej zostało wspomniane, duże dostawczaki stanowią świetną bazę pod różnego rodzaju zabudowy. Popularnymi rodzajami zabudów jest furgon, skrzynia, plandeka, kontener, wywrotka, a także różne specjalistyczne zabudowy jak izoterma, chłodnia, dźwig, autolaweta, zabudowa serwisowa, ambulans, wóz straży pożarnej czy furgon policyjny.

W zależności od potrzeb konkretnej branży istnieje możliwość odpowiedniej adaptacji danej zabudowy. Przykładowo do transportu żywności posłużą nam izotermy chłodnie lub mroźnie.

W zależności od wymaganej przez dany typ żywności temperatury, zaś w przypadku do przewożenia np. mebli odpowiedni furgon lub kontener z windą. Najlepiej wybierać zabudowy homologowane przez producentów, co pozwala na zachowanie pełnej gwarancji producenta nawet w sytuacji, gdy wykonanie danej zabudowy wymaga ingerencji w konstrukcję pojazdu lub w jego elektrykę.

„Jeśli chodzi o adaptowane pojazdy, to w naszej firmie staramy się zawsze posiadać wszystkie możliwe wersje zabudowy w statusie “dostępne od ręki”. Jeszcze do niedawna zdecydowanym liderem sprzedaży były samochody w zabudowie międzynarodowej do 3,5 t. Trend ten od niedawna się zmienia, wpływ na to mają różne aspekty, takie jak np. nowelizacje przepisów dotyczących przewozu towarów, kwalifikacji kierowców, czy chociażby kwestie opłacalności. Zauważyliśmy, że coraz częściej sprzedają się pojazdy w zabudowie kontenerowej, służące głównie do transportu lokalnego. W Superauto.pl dużą popularnością cieszą się również zabudowy typu autolaweta, czy skrzynia z plandeką do transportu krajowego”, opowiada dyrektor działu sprzedaży samochodów użytkowych.

Master, Sprinter, Daily czy Ducato – krótko o modelach

Poniżej przedstawiamy pokrótce każdy z 4 najpopularniejszych modeli samochodów dostawczych w Polsce.

Renault Master, Fiat Ducato, Iveco Daily i Mercedes Sprinter w ofercie Superauto.pl

Jako Superauto.pl oferujemy bogaty wybór samochodów dostawczych. Nasza oferta obejmuje  kilkadziesiąt egzemplarzy fabrycznie nowego Renault Mastera, Iveco Daily, Fiata Ducato oraz Mercedesa Sprintera w różnych wersjach napędowych i nadwoziowych, a także w wielu rodzajach zabudowy.

Samochody są dostępne od ręki i oferowane z atrakcyjnymi rabatami przekraczającymi sięgającymi blisko -30 proc. Najtańsze Daily startuje z pułapu niecałych 164 tys. zł za egzemplarz sprzed liftingu z 2023 roku w wersji L4H2 z 3-litrowym dieslem o mocy 180 KM, najtańszy Ducato startuje z pułapu niecałych 105 000 zł, Master zaczyna się od 110 tys. zł, zaś Sprinter od ok. 140 tys. zł.

Renault Master III – dane techniczne, silniki, wymiary, cena, wyposażenie

Renault Master III zadebiutowało w 2010 roku i doczekało się dwóch bliźniaczych konstrukcji w postaci Nissana NV400 oraz Opla Movano (produkowany do 2021 r.). Master ceniony jest za mnogość konfiguracji nadwozia oraz bardzo dobre właściwości przewozowe. Wersja o DMC do 3,5 t występuje z napędem na przednią lub tylną oś i pojedynczym ogumieniem na tylnej osi, zaś wersja o DMC do 4,5 t występuje z napędem na tył i podwójnymi kołami tylnej osi. Samochód przeszedł kosmetyczny lifting w 2014 r., a następnie drugi, obszerniejszy w 2019 r., kiedy to zmieniono przedni pas i wnętrze, przez co nawiązuje ono do nowszych modeli Renault. Przy okazji na listę wyposażenia trafił system aktywnego przeciwdziałania bocznym podmuchom wiatru. Nowością była też topowa jednostka 2.3 dCi o mocy 180 KM oraz wariant z napędem 4×4. Master może się pochwalić także łączną pojemnością schowków w kabinie wynoszącą aż 105 litrów.

W naszym porównaniu pod uwagę bierzemy najpopularniejszy rodzaj zabudowy, czyli furgon. Poniżej przedstawiamy najważniejsze parametry użytkowe Mastera Furgon:

rynek aut dostawczych - Renault

Gamę Mastera tworzy turbodiesel 2.3 dCi o mocach od 110 do 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym od 330 do 380 Nm. W każdej wersji za przeniesienie napędu odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna. Oprócz tego w gamie znajdziemy też elektryczny wariant E-Tech electric rozwijający 77 KM i 225 Nm. Posiada baterie o pojemności 52 kWh i oferuje do 204 km zasięgu.

Ceny Mastera Furgon startują od 124 500 zł netto za wariant L1H1 dCi 110 o DMC do 2,8 tony, zaś najtańszy Master dCi 110 o DMC do 3,5 t kosztuje od 128 600 zł netto. Master E-Tech electric L1H1 o DMC do 3,1 t  kosztuje od 258 200 zł netto.

Renault Master w ofercie Superauto.pl – przykładowa kalkulacja leasingu

Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Renault Mastera Furgon L3H2 z 2.3-litrowym dieslem o mocy 135 KM, napędem na przód i 6-stopniową skrzynią manualną.

  • Cena katalogowa: 203 470 zł
  • Cena Superauto.pl  po rabacie: 163 999 zł
  • Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
  • Wpłata własna 25% ( 28 000 zł)
  • Wartość wykupu 20% (22 000 zł)
  • Rata netto: 1820 zł

Renault Master w leasingu – korzyści podatkowe

Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje jedynie:

  • w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 85 998 zł
  • w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 95 888 zł

Wybierając ofertę Superauto.pl klient może liczyć na atrakcyjne i elastyczne finansowanie, ma możliwość zakupu z wysokim wykupem, jeśli zależy mu na niskiej racie leasingu lub też z niskim wykupem i wyższą miesięczną ratą.

Przykładowe pakiety wyposażenia dodatkowego dostępne w Renault Masterze:

Control Max (3900 zł)

  • regulator ogranicznik prędkości
  • światła przeciwmgłowe
  • kamera z czujnikiem cofania + czujnik parkowania z przodu
  • wskaźnik martwego pola (Blind Spot Warning)

Załadunek 5 (4400 zł)

  • podłoga dodatkowa z płyty wiórowej z powłoką wodoodporną i antypoślizgową
  • kompletne wykończenie ścian bocznych furgonu (oprócz podwyższenia H3)
  • punkty mocujące ładunku w ścianach bocznych
  • oświetlenie LED w przestrzeni ładunkowej

Drzwi tylne otwierane 180° z szybą ogrzewaną (590 zł)

  • tylne drzwi przeszklone otwierane pod kątem 180°
  • szyba tylna ogrzewana

Bezpieczeństwo 1 (2100 zł)

  • poduszki powietrzne przednie boczne kierowcy i pasażera
  • poduszka powietrzna pasażera

R-Link Evolution z DAB + mapy rozszerzone (2300 zł)

  • nawigacja
  • rozszerzone mapy Europy
  • radio DAB

Fiat Ducato III – dane techniczne, silniki, wymiary, cena, wyposażenie

Fiat Ducato III zadebiutował w 2006 roku i ma kilka bliźniaków w postaci Citroena Jumpera, Peugeota Boxera, Opla Movano (od 2021 r.) oraz Toyoty Proace Max (od 2023 r.). Za projekt pojazdu odpowiada Centro Stile Fiat, zaś jego projektanci szczycą się niskim jak na ten segment współczynnikiem oporu powietrza Cx wynoszącym 0,31. Ducato występuje w odmianach wysokoprężnych, a od 2021 r. także w elektrycznej e-Ducato. Ducato podczas liczącego blisko dwie dekady stażu miał już 4 liftingi. Pierwszy miał miejsce w 2011 r., kolejny w 2014 r., trzeci, tym razem obszerniejszy w 2021 roku (zmieniono grill, lampy oraz wnętrze), zaś ostatni jesienią 2023 roku, kiedy to wprowadzono nowe systemy bezpieczeństwa i multimedia z 10-calowym ekranem oraz ponownie przeprojektowano grill pod kątem aerodynamiki. Wprowadzono też nowe silniki i nowy 8-stopniowy automat.

Podobnie jak Master, także Fiat Ducato Furgon występuje w kilku wariantach długości, wysokości i rozstawu osi. W przeciwieństwie do Mastera Ducato występuje tylko z napędem na przód.  Fiat Ducato występuje w 4 wersjach DMC wynoszącej odpowiednio 3, 3,3, 3,5 oraz 4 tony (4,25 t w przypadku e-Ducato) zaś ładowność w zależności od wariantu wynosi od 1090 do 1995 kg.

Auto występuje w 3 wariantach rozstawu osi, 4 odmianach długości i 3 wersjach wysokości nadwozia. Poniżej przedstawiamy najważniejsze parametry techniczne Fiata Ducato Furgon:

rynek aut dostawczych - ducato

Ducato korzysta z turbodiesla 2.2 MultiJet o mocach 120, 140 oraz 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320, 350 oraz 380 Nm. Bazowy silnik występuje tylko z 6-biegową skrzynią manualną, a mocniejsze także z 8-stopniową automatyczną. e-Ducato rozwija 272 KM i 410 Nm, ma baterie o pojemności 110,6 kWh i oferuje 420 km zasięgu.

Bazowy Ducato Furgon L2H1 ze 120-konnym dieslem i DMC do 3 t kosztuje od 127 600 zł netto, zaś za 140-konną odmianę o DMC do 3,5 t damy przynajmniej 138 406 zł netto. Elektryczny e-Ducato startuje z pułapu 256 819 zł netto za wariant L3H2 o DMC do 3,5 t.

Fiat Ducato w ofercie Superauto.pl – przykładowa kalkulacja leasingu

Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Fiata Ducato Furgon L2H2 Furgon z 2.2-litrowym dieslem o mocy 140 KM, napędem na przód i 6-stopniową skrzynią manualną.

  • Cena katalogowa: 130 000 zł
  • Cena Superauto.pl  po rabacie: 103 699 zł.
  • Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
  • Wpłata własna 25% (26 000 zł)
  • Wartość wykupu 20% (21 000 zł)
  • Rata netto: 1716 zł

Fiat Ducato w leasingu – korzyści podatkowe

Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje jedynie:

  • w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 80 990 zł
  • w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 90 304 zł

Korzystając z oferty Superauto.pl przedsiębiorca otrzymuje atrakcyjne i elastyczne finansowanie, może zdecydować się na zakup z wysokim wykupem, jeśli zależy mu na niskiej racie lub wybrać niski wykup z wyższą miesięczną ratą.

Przykładowe pakiety wyposażenia dodatkowego dostępne w Fiacie Ducato:

City High (9000 zł netto):

  • kamera cofania z dynamicznymi liniami
  • elektryczne składanie lusterek bocznych
  • system monitorowania martwego pola oraz system rozpoznawania ruchu poprzecznego (tylko VAN)
  • system aktywnie wspomagający parkowanie z kamerą 360°
  • cyfrowe lusterko wsteczne

Techno High (7500 zł netto):

  • klimatyzacja automatyczna
  • radio 10-calowe z nawigacją, Bluetooth, Carplay/Android Auto, DAB i sterowaniem na kierownicy
  • cyfrowy panel zegarów
  • Uconnect Box
  • port USB w miejscu gniazda zapalniczki
  • Uconnect Services

Worksite (4450 zł netto):

  • fartuchy przeciwbłotne tylne
  • fartuchy przeciwbłotne przednie
  • traction + oraz asystent zjazdu ze wzniesienia
  • opony wielosezonowe
  • wzmocnione zawieszenie tylne z podwójnymi resorami
  • metalowa osłona miski olejowej
  • pełnowymiarowe koło zapasowe
  • system podtrzymujący koło zapasowe

Cargo (3750 zł netto):

  • ochronne panele boczne przedziału ładunkowego do wysokości pasów
  • tylne drzwi otwierane pod kątem 270 stopni
  • gniazdo 12V w przestrzeni ładunkowej
  • oświetlenie wnętrza ambient LED
  • uchwyty przy drzwiach ułatwiające wchodzenie do ładowni

Iveco Daily IV – dane techniczne, silniki, wymiary, cena, wyposażenie

IV generacja Iveco Daily zadebiutowała w 2014 roku i jest bardzo ceniona przez przedsiębiorców za ogromne wręcz możliwości konfiguracji i świetne właściwości przewozowe. Samochód zdobył nawet tytuł International Van of The Year 2015. W 2019 r. przeprowadzono lifting, w ramach którego przeprojektowano pas przedni oraz wnętrze, wprowadzono m.in. reflektory LED oraz nowy system multimedialny.

Kolejny lifting miał miejsce jesienią 2023 roku, kiedy to auto zyskało nowy system infotainment z 10,25-calowym wyświetlaczem oraz 7-calowy ekran przed kierowcą. Wzbogacono też wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.

Iveco Daily jest dostępne w najszerszej w branży gamie wersji o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7,2 tony oraz kubaturze przestrzeni ładunkowej od 7,3 do 19,6 m³.

rynek aut dostawczych - Iveco Daily

Samochód występuje z pojedynczymi lub podwójnymi kołami tylnej osi oraz z napędem na tył lub 4×4.

Iveco Daily jest obecnie jedynym dostawczakiem na rynku oferującym także 3-litrowego diesla. Oferuje on od 160 do 207 KM i od 400 do 470 Nm. Oprócz niego w ofercie jest też mniejszy 2.3-litrowy diesel rozwijający od 116 do 156 KM (340-400 Nm). Każdy wariant występuje bazowo z 6-biegową skrzynią manualną lub opcjonalną 8-stopniową automatyczną Hi-Matic.

W ofercie znajdziemy też odmianę 3.0 o mocy 136 KM zasilaną gazem ziemnym (CNG). Nie zabrakło też wersji elektrycznej eDaily z 3 modułowymi pakietami baterii (37,74 oraz 111 kWh) oferującej od 136 do 190 KM i zasięg do 400 km.

Iveco Daily w ofercie Superauto.pl – przykładowa kalkulacja leasingu

Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Iveco Daily 35S18 Hi-Matic 16m3 L4H2 Furgon z 3-litrowym dieslem o mocy 180 KM, napędem na tył i 8-stopniową skrzynią automatyczną.

  • Cena katalogowa: 203 470 zł
  • Cena Superauto.pl  po rabacie: 163 999 zł
  • Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
  • Wpłata własna 25% ( 41 000 zł)
  • Wartość wykupu 20% (33 000 zł)
  • Rata netto: 2722 zł

Iveco Daily w leasingu – korzyści podatkowe

Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje jedynie:

  • w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 129 655 zł
  • w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 142 838 zł

Wybierając ofertę Superauto.pl możemy liczyć na atrakcyjne i elastyczne warunki finansowania, mamy możliwość zakupu z wysokim wykupem, jeśli ważna jest dla nas niska rata leasingu lub też z niskim wykupem, ale wtedy miesięczna rata będzie wyższa.

Poniżej przedstawiamy przykładowe opcje i pakiety opcjonalne dostępne w Iveco Daily:

  • Winter: podgrzewane fotele przednie, podgrzewana przednia szyba, ogrzewanie postojowe Webasto, Traction Plus i asystent zjazdu ze wzniesienia
  • Delivery Urban: górne półki, uchwyty ułatwiające wchodzenie do kabiny, tylny stopień z czujnikiem parkowania, drzwi tylne otwierane pod kątem 270 stopni, ESP z funkcją stabilizacji przy bocznych podmuchach wiatru oświetlenie LED przestrzeni ładunkowej, AEBS+City Brake
  • moduł Connectivity Box
  • elektryczny hamulec postojowy

Mercedes Sprinter III – dane techniczne, silniki, wymiary, cena, wyposażenie

III generacja Sprintera zadebiutowała w 2018 roku i w przeciwieństwie do poprzedników jest samodzielną konstrukcją Mercedesa. Wizualnie Sprinter nawiązuje do osobowych modeli, zwłaszcza z przodu, gdzie znajdziemy smukłe reflektory (opcjonalnie LED) oraz masywny grill. Po raz pierwszy Sprinter występuje także z napędem na przód (wciąż są wersje RWD i 4MATIC).

W kabinie znajdziemy znany z modeli osobowych 10,25-calowy wyświetlacz systemu MBUX Infotainment (zaktualizowany przy okazji liftingu z początku 2024 r.), charakterystyczne turbinowe nawiewy i kierownicę rodem z osobowych Mercedesów (również zmieniona przy okazji liftingu).

Sprinter jest ceniony za wysoką ładowność i sporą pakowność.

Mercedes Sprinter występuje w 3 wariantach długości nadwozia, 3 odmianach wysokości oraz 3 wersjach rozstawu osi. Poniżej prezentujemy kluczowe parametry Sprintera:

rynek aut dostawczych - Mercedes

Sprinter występuje z 2-litrowym dieslem o mocach od 114 do 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym od 300 do 450 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna lub 9-stopniowa automatyczna. W gamie jest też elektryczny eSprinter, który po liftingu zyskał więcej mocy (rozwija teraz 136 i 204 KM) i pojemniejsze baterie (56 i 113 kWh) zapewniające w zależności od wersji od 193 do 443 km zasięgu.

Najtańszy Sprinter Standard 311 CDI o mocy 114 KM z napędem na tył i normalnym dachem kosztuje od 194 378 zł netto, natomiast bazowy eSprinter z bateriami 56 kWh w wersji Standard z normalnym dachem kosztuje od 339 603 zł netto.

Mercedes Sprinter w ofercie Superauto.pl – przykładowa kalkulacja leasingu

Poniżej przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Mercedesa Sprintera Furgon 315 CDI FWD 9G-Tronic z 2-litrowym dieslem o mocy 150 KM, napędem na przód 9-stopniową skrzynią automatyczną.

  • Cena katalogowa: 162 864 zł
  • Cena Superauto.pl  po rabacie: 141 699 zł.
  • Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
  • Wpłata własna 25% ( 36 000 zł)
  • Wartość wykupu 20% (28 000 zł).
  • Rata netto: 2345 zł

Mercedes Sprinter w leasingu – korzyści podatkowe

Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje jedynie:

  • w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 110 527 zł
  • w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 123 327 zł

Wybierając ofertę Superauto.pl kupujący zyskuje atrakcyjne i elastyczne warunki finansowania, a także możliwość zakupu z wysokim wykupem w przypadku, gdy zależy mu na niskiej racie leasingu lub też z niskim wykupem i wyższą miesięczną ratą.

Przedstawiamy przykładowe opcje i pakiety wyposażenia opcjonalnego dostępne w Sprinterze:

Pakiet zimowy (2545 zł):

  • wycieraczki z dyszami spryskiwaczy
  • podgrzewany fotel kierowcy
  • podgrzewany fotel pasażera

Pakiet przestrzeni ładunkowej (5958 zł):

  • taśma z oświetleniem LED w przestrzeni ładunkowej
  • uchwyty nad głową kierowcy i pasażera
  • uchwyt do wsiadania przy drzwiach tylnych z lewej
  • uchwyt do wsiadania przy drzwiach tylnych z prawej
  • listwy do mocowania ładunku na ścianach bocznych
  • zabudowa przestrzeni  ładunkowej.do poziomu dachu (drewno)

Liderzy rynku aut dostawczych – podsumowanie

Jak można zauważyć, każdy z opisanych dostawczaków ma szereg zalet, które czynią go atrakcyjnym dla przedsiębiorcy. Oferują one naprawdę sporą pakowność i świetne właściwości przewozowe, do tego stanowią doskonałą bazę pod różne zabudowy specjalistyczne.

Jeżeli zależy nam na sprawdzonej i przystępnej cenowo konstrukcji i nie przeszkadza nam napęd na przód, dobrą opcją będzie Fiat Ducato. Jeżeli zależy nam na bogatym wyposażeniu i sporej ładowności, a także zaawansowanej technologii, dobrą opcją będzie Mercedes Sprinter, choć jest także droższy od rywali.

Z kolei do najcięższych zadań i dalekich tras sprawdzi się Iveco Daily, które oferuje lepsze parametry przewozowe od rywali i jako jedyny ma 3-litrowego diesla, ale jest też najdroższe. Wreszcie mamy Renault Mastera, które nie bez powodu jest liderem rynku dostawczaków – wydaje się być złotym środkiem, ponieważ jest przystępne cenowo i oferuje warianty RWD o całkiem sporej ładowności, choć nie jest to poziom Mercedesa i Iveco. W przypadku Mastera musimy się jednak pogodzić z brakiem nawet w opcji skrzyni automatycznej.