CARGOUNIT zamówił 90 lokomotyw Vectron MS i 10 Smartron
CARGOUNIT podpisał umowę ramową z Siemens Mobility na zakup 90 lokomotyw Vectron MS, z czego już złożono zamówienie na 30 z nich. Dodatkowo wrocławska firma zdecydowała się na nabycie jeszcze 10 jednostek Smartron. Pierwsze dostawy planowane są na rok 2025.
Zamówione lokomotywy Vectron MS charakteryzują się mocą wyjściową 6,4 MW przy zasilaniu prądem przemiennym oraz 6,0 MW przy zasilaniu prądem stałym. Dodatkowo, zostaną one wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3).
Nowe jednostki Vectron MS będą eksploatowane głównie w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Holandii, Rumunii, Słowenii, Chorwacji, Serbii, Włoszech, Bułgarii i Belgii. Lokomotywy Smartron, natomiast, będą mogły być użytkowane m.in. w Niemczech, Bułgarii i Rumunii.
Zaawansowane technologicznie lokomotywy wielosystemowe, takie jak Vectron i Smartron, stanowią kluczowy element realizacji różnorodnych zadań przewozowych w całej Europie, wspierając także dynamiczny rozwój w segmencie intermodalnym. Vectrony są nowoczesnymi, uniwersalnymi lokomotywami dostępnymi na rynku europejskim, charakteryzującymi się modułową konstrukcją, umożliwiającą łatwą adaptację do specyfiki różnych krajów.
Podczas projektowania kładziono nacisk przede wszystkim na wydajność i opłacalność w realizacji zadań trakcyjnych zarówno w krajowym, jak i międzynarodowym ruchu pasażerskim i towarowym w Europie.
„Podpisanie umowy ramowej z Siemens Mobility stanowi kolejny kamień milowy dla CARGOUNIT w realizacji naszej strategii modernizacji floty lokomotyw do ruchu towarowego i pasażerskiego w Polsce i pozostałej części Europy Środkowo-Wschodniej. W ciągu ostatnich 3 lat znacznie przekroczyliśmy nasze pierwotne plany zakupu i dostarczenia klientom w Polsce nowoczesnych lokomotyw, w tym lokomotyw wielosystemowych. Spodziewamy się kontynuacji trendu wymiany taboru na nowoczesny w najbliższych latach, co doskonale wpisuje się w realizację planów zrównoważonego rozwoju zarówno CARGOUNIT, jak i przewoźników kolejowych poszukujących niezawodnego taboru niskoemisyjnego. Jesteśmy przekonani, że CARGOUNIT będzie beneficjentem trendu wymiany taboru na nowoczesny w krajach Europy Środkowo-Wschodniej”, powiedział Łukasz Boroń, prezes zarządu CARGOUNIT Sp. z o.o.