DACHSER prowadzi testy pojazdów sterowanych automatycznie w dwóch niemieckich magazynach

|
Źródło informacji: Dachser

W ramach prac badawczo-rozwojowych DACHSER przeprowadza rozszerzone testy sprawdzające, w jakim stopniu zautomatyzowane pojazdy bezzałogowe mogą współpracować z tymi sterowanymi ręcznie. W tym celu od początku roku w magazynach w Langenau i Vaihingen pracuje po jednym pojeździe sterowanym automatycznie. Wkrótce rozpoczną się również testy inteligencji roju, czyli interakcji pomiędzy nimi, podczas których oba pojazdy będą pracować w tej samej lokalizacji.

Inspiracją do przeprowadzenia testów był projekt realizowany wspólnie z Fraunhofer IML, z którym firma współpracuje od 2017 roku w ramach DACHSER Enterprise Lab. W przyszłości wykorzystanie pojazdów AGV mogłoby wyręczyć pracowników w rutynowej i wyczerpującej pracy fizycznej, dając im możliwość skoncentrowania się na bardziej wymagających zadaniach. W tym przypadku wózki sterowane automatycznie mają wyraźną przewagę – mogą pracować przez 24 godziny na dobę.

Obecnie AGV transportują towary ze strefy przyjmowania dostaw do magazynu wysokiego składowania, automatycznie pobierając i odkładając palety. Dzięki interfejsowi z własnym systemem do zarządzania magazynem (WMS) – MIKADO, wózkom AGV można w dowolnym momencie przydzielić zadania, a one same wyznaczą sobie trasę. Pojazdy są wyposażone w akumulatory litowo-jonowe, które obsługują ładowanie indukcyjne.

Proces ładowania odbywa się za pomocą płyty bazowej i trwa zaledwie dziesięć minut – wyjaśnia Daniele Andreano, Team Leader Contract Logistics Engineering w DACHSER.

Ponieważ pojazdy te poruszają się autonomicznie, najwyższym priorytetem jest bezpieczeństwo. Każdy pojazd AGV jest wyposażony w system czujników umieszczonych na różnych wysokościach, co pozwala mu na ciągłe skanowanie otoczenia w poszukiwaniu przeszkód. W przypadku wykrycia jakichkolwiek trudności na trasie przejazdu system autonomicznie hamuje, zatrzymuje się całkowicie lub wyznacza objazd. W kontekście bezpieczeństwa istotna jest również prędkość maksymalna wynosząca 5 km/h.

Celem naszych badań jest zdobycie cennego doświadczenia w zakresie stosowania wózków AGV w magazynie oraz terminalu przeładunkowym. Pozwoli nam to zrozumieć, w jaki sposób pojazdy te mogą najlepiej wspierać pracowników w ich codziennej pracy i być zintegrowane z codziennymi operacjami. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników – mówi Thomas Klare, Head of Corporate Contract Logistics w DACHSER w Kempten.

Fot. Dachser

Fot. Dachser