Mercedes testuje roboty humanoidalne do mało wymagających, powtarzalnych zadań

Autor:
|

Mercedes-Benz rozpoczął testy robotów humanoidalnych na swoich liniach produkcyjnych. Mają pomagać w procesach wymagających pracy fizycznej. Gigant motoryzacyjny jest kolejną firmą z branży motoryzacyjnej, która wprowadziła pilotażowy program dla tego typu rozwiązania.

Według Apptronik, roboty humanoidalne pozwoliłyby producentom samochodów rozpocząć automatyzację zadań produkcyjnych bez konieczności przeprojektowywania istniejących zakładów produkcyjnych. Firma twierdzi, że jej podejście koncentruje się na automatyzacji niektórych wymagających fizycznie, powtarzalnych i nudnych zadań, do których coraz trudniej jest znaleźć niezawodnych pracowników.

Fot. Apptronik

Fot. Apptronik

Jak donosi Financial Times, Mercedes rozpoczął testowanie robotów Apollo w fabryce na Węgrzech. Kraj ten od kilku lat doświadcza braku siły roboczej, ponieważ pracownicy migrują do Europy Zachodniej.

Firma zaprezentowała swoje rozwiązanie po raz pierwszy w sierpniu 2023 roku i jest jednym z pierwszych innowatorów w wyścigu humanoidów, dołączając do takich firm jak Agility Robotics i Tesla. Jak podaje Apptronik, robot może podnosić przedmioty o wadze do 25 kg.

Rynek robotyki obecnie znajduje się w wyjątkowym momencie. Kluczowym kamieniem milowym dla producentów humanoidów jest przejście wczesnych testów i pozyskanie klientów referencyjnych, którzy zweryfikują funkcjonalność robota oraz pomogą ukierunkować mapę drogową produktu.

W tym przypadku przemysł motoryzacyjny, który jest wiodącym sektorem w automatyzacji na świecie jest doskonałym polem do testowania tego typu aplikacji. Producenci motoryzacyjni znajdują się pod presją poprawy jakości i obniżenia kosztów, jednocześnie zmagając się z kwestiami pracowniczymi. Badanie nowych rozwiązań i tego w jaki sposób humanoidy mogą pomóc jest więc kolejnym punktem na mapie automatyzacji produkcji motoryzacyjnej.

Obecnie na świecie testowanych jest kilka rozwiązań. Optimus w zakładach produkcyjnych Tesli, Figure ma umowę z BMW, a Digit od Agility Robotics podpisało umowy pilotażowe z Amazonem i GXO Logistics.

Więcej o projekcie w GXO: GXO wdrożyło pilotażowy projekt z udziałem robota humanoidalnego