IBM Maximo, CMMS który zauroczył Carlex, globalnego producenta przednich szyb do samochodów
Fot. Carlex
26/06/2023
Artykuł promocyjny
|

Filozofia Carlex jest prosta: dążenie do osiągnięcia najwyższej jakości świadczonych usług, skupienie się na obsłudze, doskonałym czasie reakcji i świadomości ekologicznej. W 2021 r. Carlex przejął w zarządzanie oddział w Luksemburgu, a wraz z tym wcześniej używany, dostosowany do potrzeb poprzedniego operatora system zarządzania działem utrzymania ruchu, który wymagał wymiany.

Po starannej selekcji firma zdecydowała się na rozwiązanie IBM Maximo Asset Management od MACS – platynowego partnera IBM Maximo. Wdrożenie zostało zakończone trzy miesiące wcześniej niż planowano, zaś projekt obejmował dwie integracje interfejsu z systemami produkcyjnym i finansowym.

Oddział Carlex w Luksemburgu produkuje szyby dla europejskich klientów takich jak BMW, VW, Audi i innych. To właśnie z tej lokalizacji zaopatruje europejski przemysł motoryzacyjny w 1,2 miliona szyb samochodowych rocznie. Do niedawna firma pracowała z dostosowanym do potrzeb systemem zarządzania aktywami konserwacyjnymi. Stając się częścią większej światowej organizacji, pojawiła się potrzeba przejścia na inny system zarządzania utrzymaniem ruchu, który mógłby być również używany w większej liczbie lokalizacji – globalnie.

Zarządzamy konserwacją za pomocą systemu, ale także częściami zamiennymi i materiałami pośrednimi, takimi jak komputery. Bardzo ważne jest również dla nas posiadanie systemu, który bezproblemowo łączy się z naszym systemem produkcyjnym i finansowym

Obecnie ponad 225 użytkowników Carlex używa systemu wspierającego procesy utrzymania ruchu i zaopatrzenia. Dodatkowo planowane już jest wdrożenie niektórych nowych modułów, takich jak Mobile Anywhere.

Jakie było wyzwanie dla MACS?

  • zrozumieć potrzeby Carlex i przełożyć je na możliwości IBM Maximo
  • zapewnić doradztwo, zarządzanie projektem i wsparcie wdrożeniowe dla różnych lokalizacji Carlex na całym świecie
  • wdrożyć IBM Maximo Asset Management w ciągu 5 miesięcy
  • zapewnić szybkie i praktyczne rozwiązania problemów mogących wystąpić w trakcie implementacji

System utrzymania ruchu IBM Maximo. Dlaczego został wybrany i co dało wdrożenie?

Możecie sobie wyobrazić, że przednia szyba była kiedyś opcją luksusową przy zakupie nowego samochodu? Po pojawieniu się pierwszego samochodu pod koniec XIX wieku kierowcy samochodów mogli kupić szyby jako dodatkową płatną opcję dla ich ochrony i lepszej widoczności na drodze. Od tych pierwszych szyb ze szkła okiennego do obecnych szyb, które muszą spełniać rygorystyczne normy bezpieczeństwa, branża motoryzacji przebyła długą drogę. Carlex Glass doskonale zdaje sobie sprawę ze wszystkich wymagań dotyczących bezpieczeństwa, jakości i ochrony środowiska związanych z produkcją przednich szyb samochodów.

System IBM Maximo był jednym z tych kilku, którym przyglądała się amerykańska spółka. Dlaczego został wybrany jako preferowany system utrzymania ruchu?

Oceniliśmy różne dobrze znane systemy zarządzania konserwacją. Na podstawie prezentacji i wcześniejszych doświadczeń z IBM Maximo wiedzieliśmy, że system zbliżył się do tego, jak planujemy i organizujemy naszą konserwację. Poza tym dało nam to możliwość skonfigurowania go do potrzeb naszych użytkowników i środowiska, jeśli to konieczne”. Ważną rolę w wyborze odegrał również wachlarz dodatkowych możliwości, jakie oferuje program – opowiada jeden z analityków biznesowych w Carlex IT, który posiada 18-letni staż w luksemburskiej lokalizacji i był odpowiedzialny wraz z działem utrzymania ruchu za wybór i wdrożenie systemu. Rozwiązanie zakupowe było bardzo zbliżone do naszego poprzedniego środowiska, które się u nas sprawdziło. Ale również moduły takie jak planowanie i rozwiązania mobilne wzbudziły nasze zainteresowanie – dodaje.

Carlex znalazł w MACS europejskiego partnera IBM Maximo, który jest w stanie oferować swoje usługi również w USA. „Ponieważ mamy również siostrzane zakłady w USA, w których planowane jest wdrożenie nowego systemu, szukaliśmy zdolnego partnera w zakresie konserwacji, który byłby w stanie pomóc nam na całym świecie. Poza tym MACS zaoferował atrakcyjną cenę.”

DOBRZE PRZYGOTOWANA I SZYBKA REALIZACJA

„Współpraca z MACS o samego początku układała się tak jak powinna. Byli w stanie zapewnić zasoby w razie potrzeby i byli w stanie szybko zrozumieć, w jaki sposób system powinien pasować do naszego środowiska”, opowiada pracownik Carlex. Nasze zadowolenia wynikało również z faktu, że wdrożenie przebiegło znacznie szybciej niż zakładano. Faktycznie zakończyło się ono trzy miesiące przed zakładanym terminem. Problemy, które napotkaliśmy, zostały szybko rozwiązane, a my byliśmy w stanie szybko przetestować rozwiązanie i wdrożyć je. Dodaje, że Business Pilot z realistycznymi danymi, a także możliwość zobaczenia, jak działały ich różne przepływy pracy podczas procesu wdrażania, zaowocowało systemem, który spełniał potrzeby i oczekiwania firmy w momencie uruchomienia systemu. Oraz: „Wszystkie wnioski wyciągnięte podczas wdrażania w Luksemburgu zostaną wykorzystane przy wdrażaniu w siostrzanych zakładach w USA”.

ZADOWOLENIE PIERWSZYCH UŻYTKOWNIKÓW

„IBM Maximo jest taki, jak chcemy, i jest w pełni dostosowany do naszych wymagań. Nasze różne systemy, Maximo, Production i Finance, a także użytkownicy rozmawiają tym samym językiem. Oznacza to, że popełnianych jest mniej błędów i pomyłek”. Po wdrożeniu członek zespołu projektowego przeszkolił wszystkich użytkowników w zakładzie Carlex Luxembourg.

Dostarczona dokumentacja jest kompletna, przejrzysta i dostępna dla użytkowników, którzy mają pytania. „System sprawdza się dzięki narzędziom do szybkiego raportowania i centrom startowym, które przekazują użytkownikom dokładnie to, czego potrzebują. Mimo to nowy system to duża zmiana, użytkownicy potrzebują trochę czasu, aby nauczyć się w nim poruszać i przyzwyczaić”.

SYSTEM DO ROZBUDOWY NA PRZYSZŁOŚĆ

Firma planuje uruchomić rozwiązanie mobilne IBM Maximo Anywhere, aby umożliwić użytkownikom zdalny dostęp do procesu zarządzania utrzymaniem ruchu. „Next to Anywhere poszukujemy również w przyszłym roku kierownika ds. środowiska bezpieczeństwa i higieny pracy (HSE), aby zwiększyć wykorzystanie Maximo i przeprowadzić migrację naszych obecnych danych”. Za pomocą HSE Carlex planuje zwiększyć bezpieczeństwo i higienę pracy w środowisku utrzymania ruchu.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, obejrzyj webinar „Wprowadzenie do IBM Maximo Application Suite”: https://streamyard.com/watch/NyeRaU57dhFQ