DHL Express tworzy pierwszą na świecie zeroemisyjną sieć logistyczną

|
Źródło informacji: DHL

DHL Express jako pierwszy na świecie zamówił dwanaście w pełni elektrycznych samolotów towarowych „Alice” firmy Eviation. Model ten umożliwia liniom lotniczym – zarówno towarowym, jak i pasażerskim – posiadanie floty o zerowej emisji. DHL Express ma otrzymać elektryczne samoloty w 2024 roku.

Dekarbonizacja działalności to jeden z głównych filarów strategii Grupy Deutsche Post DHL na rzecz zrównoważonego rozwoju. W kwietniu br. DHL Express zakupił 100 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych, a do 2030 roku planuje powiększyć swoją flotę w Europie o ponad 14 000 takich pojazdów. Podjęte działania mają przybliżyć Grupę DHL do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla w 2050 roku. Oprócz elektryfikacji floty, Grupa inwestuje między innymi w zrównoważone paliwa lotnicze i budynki neutralne dla klimatu.

– Bardzo poważnie traktujemy kwestie związane z minimalizacją wpływu naszej działalności na środowisko naturalne, dlatego elektryfikacja każdego rodzaju transportu odgrywa dla nas kluczową rolę. Aby to osiągnąć do 2030 r. w ramach grupy DP DHL, planujemy zainwestować 7 mld euro w projekty związane z zieloną logistyką, a 60 proc. naszej floty mają stanowić pojazdy elektryczne. Zamówienie dwunastu innowacyjnych na skalę światową samolotów elektrycznych czyni DHL Express nie tylko liderem ekologicznych rozwiązań logistycznych, ale też pokazuje, w jakim kierunku będzie się rozwijać cała branża – mówi Edwin Osiecki, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w DHL Express Polska.

Samolot może być obsługiwany przez jednego pilota. Ładowanie niezbędne dla godzinnego lotu potrwa maksymalnie 30 minut. Proces ten może odbywać się podczas operacji załadunku i rozładunku, co zagwarantuje terminowość dostarczania przesyłek przez DHL Express na całym świecie. Samolot może maksymalnie przewieźć 1 200 kg ładunku, a jego zasięg wynosi do 815 kilometrów. Natomiast oprogramowanie pokładowe stale monitoruje wydajność lotu, aby zapewnić optymalne wyniki.

W związku z tym model znakomicie nadaje się do obsługi tras dowozowych. Warto też zauważyć, że wymaga mniejszych inwestycji w infrastrukturę stacji.

„Alice” będzie funkcjonować we wszystkich środowiskach obsługiwanych obecnie przez samoloty tłokowe i turbinowe. W pełni elektryczny samolot „Alice” będzie można skonfigurować zarówno pod kątem potrzeb przewozu ładunku, jak i pasażerów. Pierwszy lot prawdopodobnie odbędzie się jeszcze w tym roku.

Fot. DHL

Fot. DHL