Inżynierowie z krakowskiego EC Engineering zaprojektowali wózki napędowe i toczne dla pociągów dużych prędkości

Autor:
|

EC Engineering jest jednym z czołowych na świecie dostawców usług projektowych dla sektora kolejowego.

Oprócz swojej działalności projektowej, firma prowadzi także produkcję oprzyrządowania i komponentów dla pojazdów szynowych w dwóch swoich zakładach produkcyjnych. Pierwszy zlokalizowany jest w Podłężu koło Krakowa, a drugi w Mielcu.

Niedawno firma wykonała projekt wózków napędowych oraz tocznych dla jednego z azjatyckich producentów szybkich pociągów. Z uwagi na politykę firmy zamawiającej nie możemy podać dla kogo dokładnie to zostało wykonane.

Inżynierowie z Krakowa mieli za zadanie opracować konstrukcję i przeprowadzić analizy symulacyjne wózków napędowych i tocznych przeznaczonych do pociągów pasażerskich, które będą poruszać się z prędkością do 400 km/h.

Firma oczekiwała od projektantów zastosowania rozwiązań technologicznych i materiałów, takich które pozwoliłyby uzyskać niski ciężar wózków i osiągnąć bardzo dobry komfort podróżowania pasażerów. Istotnym aspektem w projekcie było również zmniejszenie poziomu hałasu podczas podróżowania przy prędkościach powyżej 200 km/h.

Materiały i komponenty musiały być dostosowane do pracy w niskich temperaturach (do -40°C) i przy opadach śniegu, które często prowadzą do oblodzenia podwozia i elementów wózków pojazdu.

Wymagało to zastosowania aktywnych systemów odmrażania, nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych oraz zaimplementowania dodatkowych systemów czujników odpowiedzialnych za ciągłe monitorowanie sygnałów w przypadku uszkodzeń.

Obecnie projekt wózka jest już ukończony.
Produkcja egzemplarza testowego została zaplanowana na przyszły rok.

kolej szybkich predkosci


Czujniki temperatury i ciśnienia w kolejnictwie