DHL Express wprowadza pierwszy elektryczny rower kurierski
Po zakończeniu fazy testów na terenie Warszawy, rowerowi kurierzy będą obsługiwać specjalnie zaprojektowane trasy o zasięgu do 35 km dziennie.
W 2022 roku DHL Express planuje wprowadzenie do naziemnej floty kilka kolejnych e-rowerów w innych miastach w Polsce.
Elektryfikacja floty, w tym uzupełnienie jej o elektryczny rower kurierski, to jeden z głównych filarów strategii zrównoważonego rozwoju DHL GoGreen. Do 2025 roku DHL Express będzie realizować aż 70% usług w Polsce przy użyciu czystych środków transportu. DHL jako pionier zielonej logistyki i ekologicznych dostaw do 2025 zredukuje swoją emisję CO₂ o połowę, a do 2050 roku do zera.
Na początku sierpnia br. DHL Express, lider międzynarodowych ekspresowych przesyłek lotniczych, rozwinął swoją naziemną flotę o pierwszy elektryczny rower towarowy i prowadził program pilotażowy w Warszawie. Średnio, podczas jednego dnia pracy rowerowy kurier DHL Express pokonywał w fazie testów 20–25 km.
– Testy zaczęliśmy od biurowej części Mokotowa, a aktualnie rozszerzamy trasy o rejon Miasteczka Wilanów. Z uwagi na lokalizację naszego hubu przeładunkowego i dzienne limity kilometrów, które może pokonać rowerowy kurier, w pierwszej kolejności postawiliśmy na dzielnice znajdujące się w bliskiej odległości od naszej siedziby w okolicy Lotniska Chopina. Po zakończeniu fazy testów, rower elektryczny zostanie w Warszawie i będzie wykorzystywany przez kurierów DHL Express na specjalnie wyznaczonej trasie – komentuje Edwin Osiecki, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w DHL Express Polska.
Kurier rowerowy, podobnie jak inni pracownicy DHL Express, obsługujący trasy pojazdami dostawczymi, posiada swój rejon i dostarcza paczki w obrębie ustalonego obszaru. Aktualnie firma opracowuje dokładne trasy docelowe, których zasięg nie przekroczy 35 km dziennie. Pracownicy DHL Express mają do dyspozycji model DHL Chariot, którego ładowność wynosi 200 kg, a dozwolona waga całkowita z uwzględnieniem kierowcy i ładunku to 500 kg.
– Jesteśmy zadowoleni z efektów pilotażu i w przyszłym roku chcemy wykorzystywać ekologiczne rowery w innych polskich miastach. Planujemy, że w 2022 roku do naziemnej floty DHL Express dołączy jeszcze kilka nowych rowerów towarowych. Nasze działania związane z zieloną logistyką idą jeszcze dalej – do 2025 roku chcemy realizować aż 70% usług w Polsce przy wykorzystaniu czystych środków transportu, a ponad połowa naszych usług będzie oparta o ekologiczne łańcuchy dostaw. W tym celu stale optymalizujemy trasy kurierskie i lotnicze – dodaje Edwin Osiecki.
Uzupełnienie floty DHL Express o rower elektryczny jest kolejnym krokiem w kierunku realizacji strategii GoGreen na rzecz zrównoważonego rozwoju i osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.
Strategia środowiskowa DHL polega na zmniejszeniu zużycia energii i paliw przy jednoczesnym zwiększeniu wykorzystania alternatywnych układów napędowych i zrównoważonych paliw. Rozwiązania zielonej logistyki minimalizują emisje CO₂ w całym łańcuchu dostaw, równoważą emisję gazów cieplarnianych dzięki zakupowi kredytów węglowych i inwestycjom w światowe projekty ochrony klimatu, pomagają klientom zrozumieć ślad węglowy i pokazują, jak zminimalizować jego wpływ na środowisko naturalne.
Elektryfikacja floty to jeden z głównych filarów strategii GoGreen. W kwietniu br. DHL Express zakupił w Europie 100 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych, a do 2030 roku planuje powiększyć swoją europejską flotę o ponad 14 tysięcy takich pojazdów.
Firma niedawno ogłosiła również, że jako pierwsza na świecie zamówiła 12 elektrycznych samolotów towarowych „Alice” firmy Eviation, które zostaną przekazane DHL Express do 2024 roku.