Megatechnologiczna „Fabryka 56” Daimlera rozpocznie produkcję w 2020
W 2020 r. „Fabryka 56” rozpocznie produkcję samochodów klasy wyższej i luksusowej oraz pojazdów elektrycznych w fabryce Mercedes–Benz Sindelfingen. Zostaną wyprodukowane samochody osobowe, pojazdy elektryczne oraz robo-taksówki. Należą do nich nowa generacja Klasy S, a także pierwszy pojazd elektryczny produktu i technologii EQ „made in Sindelfingen”. Na plac budowy przywieziono 700 000 m3 ziemi. Powierzchnia wynosi 220 000 m2. Odpowiada to około 30 boiskom piłkarskim. Około 6 400 ton stali jest używanych do konstrukcji stalowej – prawie tyle samo, co paryska wieża Eiffla.
„Fabryka 56” – najnowsze technologie produkcyjne w serii
Założenia produkcji „Fabryki 56” obejmują współpracę człowiek-maszyna i procesy wspierane cyfrowo, w tym organizację pracy, logistykę i zapewnienie jakości. Zakład jest nie tylko cały zdygitalizowany zgodnie z zamysłem przemysłu 4.0, ale jest również połączony z innymi fabrykami w globalnej sieci produkcyjnej.
360 stopni całego łańcucha wartości jest niezbędną cechą – od dostawców, przez dział rozwoju, projektowanie i produkcję, aż po klientów. W przyszłości, na przykład, gotowe pojazdy odjeżdżają linię zautomatyzowaną do stacji ładowania. Klienci kupujący nowe pojazdy mogą już dziś uzyskać wyjątkowy wgląd w produkcję swoich pojazdów poprzez proponowane aplikacje.
W hali montażowej będą systemy transportu bez kierowców (DTS) z koszami produktów będą wspierać logistykę w montażu i zapewniać bezproblemową dostawę wymaganych materiałów dla pracowników na linii. Ponadto zostaną wdrożone innowacyjne technologie identyfikacji radiowej (RFID).
Sztuczna inteligencja, analizy Big Data i Predictive Maintenance zagwarantują wysoką przejrzystość i wsparcie w planowaniu produkcji, kontroli, a także zapewnienie jakości. Dzięki analizie istniejących danych produkcyjnych będzie można na przykład przewidzieć przewidywania dotyczące potencjalnych usterek.
Człowiek w centrum
Człowiek ma być w centrum wszystkich działań „Fabryki 56”. Pracownicy pracują na ergonomicznie zoptymalizowanych stanowiskach pracy i są optymalnie wspierani w swoich zadaniach za pomocą narzędzi cyfrowych. Nacisk kładziony jest na wykorzystanie inteligentnej, elastycznej technologii. Nowa organizacja pracy zapewnia elastyczne i nowoczesne modele czasu pracy. Miejsca do odpoczynku zaprojektowano zgodnie z najnowszymi standardami – na przykład z jadalnią, kanapą i ekranem informacyjnym.
„Fabryka 56” – równowaga i energooszczędność
Modułowe konstrukcje budowlane są charakterystyczne dla „Fabryki 56”. Zespół wykorzystuje energię odnawialną i znacznie ograniczy produkcję CO2, zużycie wody i marnotrawstwo.
Na dachu „Fabryki 56” znajdą się systemy fotowoltaiczne, które zamienią zieloną energię elektryczną w podaż produkcyjną. Emisje CO2 zostaną zredukowane o 75 procent w porównaniu do dzisiejszej produkcji S-klasy w Sindelfingen.
Konstrukcja hali montażowej półprzezroczysta. Architektura Blue Sky zapewnia pracownikom przyjemny klimat pracy w dzień. Ponadto temperaturę w hali można ustawić na maksymalnie siedem stopni poniżej temperatury zewnętrznej.