Alstom połączył w jedną spółkę wszystkie podmioty działające dotychczas w Polsce
Alstom połączył wszystkie działające na polskim rynku spółki w jeden podmiot, ALSTOM Polska SA. Ruch ten przypieczętowuje integrację wszystkich jednostek Alstom na rynku krajowym i tym samym umacnia pozycję firmy jako kompleksowego dostawcy oferty produktów i rozwiązań dla branży kolejowej, w tym nowoczesnego taboru (koleje dużych prędkości, koleje regionalne, metro, tramwaje), usług utrzymania ruchu i serwisu, a także systemów sterowania ruchem kolejowym.
Firma funkcjonuje na rynku polskim od 25 lat i czerpie doświadczenie z bogatego dziedzictwa polskich przemysłowych zakładów: 180 lat Pafawagu we Wrocławiu, 150 lat Konstalu w Chorzowie i 100 lat zakładu ZWUS w Katowicach. W wyniku połączenia, w miejsce spółek Alstom Konstal, Alstom Pojazdy Szynowe oraz Alstom ZWUS powstała jedna spółka ALSTOM Polska, działająca w czterech lokalizacjach: Warszawa, Chorzów, Katowice i Wrocław.
– Tworząc jedną spółkę ALSTOM Polska zaczynamy nowy rozdział w historii Alstom w Polsce. Połączenie trzech podmiotów z ponad 120-letnią działalnością w Polsce i zespołem ponad 4000 pracowników, umacnia naszą pozycję lidera na rynku oraz pozwala nam w kompleksowy sposób obsługiwać naszych klientów, zarówno na rynku krajowym jak i międzynarodowym, realizując projekty między innymi dla odbiorców we Włoszech, Holandii, Norwegii, w Niemczech, krajach bałtyckich i Emiratach Arabskich – mówi Sławomir Cyza, prezes i dyrektor zarządzający Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich.
W Polsce jest to jedna z tych firm, która ma znaczący wpływ na branżę transportową. Po polskich torach jeździ już wiele jednostek, w tym pociągi, lokomotywy, metro czy tramwaje. Firma jest również producentem pierwszego w Polsce pociągu dużych prędkości – Pendolino. Wprowadziła na polski rynek ważne projekty z zakresu automatyki kolejowej i infrastrukturalne jak ERTMS/ETCS L2 czy system ATC w metrze warszawskim.