Wagony Świdnica zwiększają wydajność logistyki linii produkcyjnej za pomocą elektrycznych holowników
Cztery urządzenia Super Power Pusher wsparły transport wagonów przez proces produkcyjny w spółce Wagony Świdnica. Poprawa bezpieczeństwa, zwiększenie opłacalności oraz wydajności pracy stanowiły główne przesłanki do zakupu elektrycznych pchaczy.
Zakład w Świdnicy wykorzystuje system wózków szynowych do przemieszczania wagonów kolejowych przez linię produkcyjną. Skomplikowana operacja polegała na ręcznym przemieszczaniu ciężkich wagonów przez kilku pracowników, co wiązało się z ryzykiem dla zdrowia i bezpieczeństwa załogi.
„Elektryczne holowniki Nu–Star są wykorzystywane w wielu branżach na całym świecie na liniach produkcyjnych, jako opłacalne i bezpieczne rozwiązanie do przemieszczania ładunków przemysłowych. Prawdziwym wyzwaniem zaprezentowanym przez Wagony Świdnica był zakrzywiony tor, który prowadzi wagony z lakierni na kolejny etap montażu. To była bardzo trudna część linii produkcyjnej do przemieszczania wagonów, z udziałem wielu pracowników i sprzętu. Jednak zwiększony opór toczenia na łukach nie stanowił problemu dla elektrycznego pchacza Nu-Star, więc pchanie wagonów o masie 35.000 kg nie stanowiło żadnego problemu dla Super Power Pusher. ” – wyjaśnia Bartosz Sowiński, Nu-Star.
Super Power Pusher wytwarza do 9000N siły pchania i jest w stanie poradzić sobie z obciążeniami o wysokim oporze toczenia. W Wagony Świdnica wysoka podkładka do pchania z regulowaną wysokością okazała się idealnym rozwiązaniem do bezpiecznego przemieszczania wagonów przez środowisko fabryki.
– W przeszłości pchanie wagonów po opuszczeniu lakierni było trudne i wymagało dużego wysiłku; personelu, sprzętu i czasu. Super Power Pusher z łatwością rozwiązał ten długotrwały problem. Dzięki temu rozwiązaniu przekształciliśmy operacje fabryczne, poprawiając bezpieczeństwo w miejscu pracy i zwiększając wydajność, ponieważ nie musimy już odciągać pracowników od ich podstawowej pracy w celu przepychania wagonów. Ta operacja jest teraz obsługiwana przez jednego pracownika i elektryczny holownik – opowiada Daniel Taradaj, kierownik ds. utrzymania ruchu w Wagony Świdnica.