RAFAKO zaprezentowało się w RPA
– Mamy już za sobą udział w Power-Gen Europe i Power-Gen India. Są to wydarzenia, które z jednej strony są ważne z punktu widzenia możliwości nawiązania kontaktów nie tylko z potencjalnymi klientami, ale także z potencjalnymi partnerami, czy to na danym rynku, czy na naszym rynku krajowym. Wiele firm, a w szczególności osób zarządzających tymi firmami spotyka się przy takich okazjach. Można wówczas porozmawiać o wspólnych przedsięwzięciach – mówi Agnieszka Wasilewska-Semail, Prezes Zarządu RAFAKO S.A. I dodaje: – Istotnym aspektem wydarzenia jest propagowanie marki RAFAKO szerzej w świecie, abyśmy byli rozpoznawalni, aby nasze kompetencje, którymi dysponujemy, a które są unikalne, były znane. Jest niewiele firm, które mogą konkurować z nami w tak wielkiej palecie produktów, rozwiązań, technologii, którymi dysponujemy i dobrze, aby nazwa RAFAKO była rozpoznawalna na kontynentach, na których firma historycznie była mniej obecna. RPA i kraje otaczające to bardzo ciekawe rynki, takie na których, jeśli znajdziemy odpowiednich partnerów, jesteśmy w stanie zaistnieć i wykreować nową wartość dla tych obszarów.
Spółka wzięła udział w targach PoweGen Africa, które odbyły się w Johannesburgu w dniach 19-21 lipca. Największy, europejski producent kotłów dla energetyki zawodowej i przemysłowej zaprezentował się wspólnie z Energoprojektem-Katowice na jedynym, polskim stoisku międzynarodowego wydarzenia targowo-konferencyjnego, poświęconego branży energetycznej. Udział w targach może mieć znaczenie na rozwój firmy w najbliższych latach. – Przez te kilka dni m.in. przeprowadziliśmy rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami nie tylko z RPA, ale również z Mozambiku, Zimbabwe, Nigerii, którzy wykazują duże zainteresowanie tym co RAFAKO ma do zaoferowania. Nasze referencje, technologie, kompetencje są bardzo interesujące dla klientów w tym rejonie świata. Co ciekawe, nie tylko firmy z tego regionu są nimi zainteresowane, ponieważ spotkaliśmy firmy z dalekiego Wschodu, np. z Hongkongu, które stwierdziły, że po zmianie koniunktury to Afryka jest właściwym miejscem, gdzie znaleźć można nowe projekty i rozwijać nowe biznesy – stwierdza Krzysztof Burek, Wiceprezes Zarządu RAFAKO S.A.