Cummins otworzył w Krakowie centrum odbudowy silników o dużej mocy

|
Źródło informacji: Cummins

Krakowskie centrum będzie odbudowywać silniki Cummins o pojemności od 19 do 78 litrów i mocy od 450 do 3500 koni mechanicznych takie jak m.in. QSK19, QSK38QSK60. Jest to pierwsza tego typu inwestycja na naszym kontynencie. Inwestycja kosztowała 10 milionów dolarów.

W nowym obiekcie będą przebudowywane i testowane silniki o dużej mocy, zgodnie z najwyższymi standardami jakości, w środowisku fabrycznym. Dla firmy to strategiczny krok, który zwiększy zakres ich usług w regionie i odpowie na zapotrzebowanie obecnych oraz przyszłych klientów w różnych ośrodkach europejskich.

Remonty silników Cummins

Odbudowywanie silników coraz częściej staje się opcją pierwszego wyboru dla klientów, którym zależy na obniżeniu kosztów i wydłużeniu czasu eksploatacji urządzenia. W krakowskim obiekcie silniki będą przechodzić przez sześciostopniowy proces, obejmujący demontaż, czyszczenie podzespołów, przegląd, naprawę, ponowny montaż z użyciem oryginalnych części oraz rygorystyczne testy. W rezultacie żywotność silnika zostaje wydłużona, a jego wydajność zwiększona.

Proces odbudowy silnika trwa 35 dni roboczych, a więc znacznie krócej niż oczekiwanie na fabrycznie nowy napęd. A przy tym odbudowana jednostka działa zgodnie z tą samą specyfikacją co urządzenie fabryczne. Co więcej, odbudowywany silnik – w porównaniu do nowego, instalowanego po raz pierwszy urządzenia – pozwala na oszczędności, co przekłada się na wzrost przychodów i wydajności.

Firma będzie także oferowała klientom swojego centrum kilka opcji odbudowy silników, w tym rozwiązanie Ultimate Remanufactured, które obejmuje pełny demontaż i ponowny montaż silnika, z wymianą wszystkich zużytych, w tym podlegających zużyciu, komponentów, na oryginalne części Cummins. Jednostki odbudowywane w ramach tego rozwiązania objęte są pełną gwarancją fabryczną, odpowiadającą nowemu silnikowi.

Zlokalizowany w Krakowie obiekt jest najnowszym z 13 podobnych centrów na całym świecie, z których wszystkie zapewniają przebudowę w warunkach fabrycznych.

Cieszymy się, że ten najnowocześniejszy obiekt, zlokalizowany w stolicy Małopolski, został oficjalnie otwarty i będzie mógł korzystać z wysokiej klasy specjalistów, którymi dysponuje ten wyjątkowy region, wspierając jednocześnie lokalną gospodarkę. Nowe Europejskie Centrum Odbudowy Silników jest efektem znaczącej, strategicznej inwestycji, która ma zapewnić naszym klientom w Europie większy wybór rozwiązań prowadzących do obniżenia kosztów i wyższej produktywności – powiedział Marek Matuszewski, Country Leader na Polskę, Kraje Bałtyckie i Ukrainę w Cummins. – Cummins produkuje silniki wysokoprężne od ponad 100 lat i chociaż zawsze chętnie dostarczamy klientom nowe jednostki, to uważamy, że jeśli istnieje możliwość odbudowy istniejącego silnika i utrzymania go w pracy z zachowaniem najwyższej wydajnością, to warto to robić. Właśnie dlatego zbudowaliśmy nowe centrum w Krakowie.

Firma oczekuje, że nowe centrum będzie kluczowym elementem szerszej strategii rozwoju Cummins w Polsce i całej Europie. Nowa inwestycja ma wspierać zobowiązania Cummins w zakresie zrównoważonego rozwoju opisane w strategii Destination Zero i Planet 2050. Krakowski obiekt jest wyposażony w panele fotowoltaiczne, punkty ładowania pojazdów elektrycznych, zaawansowaną technologicznie myjnię mikrobiologiczną, która ponownie wykorzystuje 100% wody używanej w centrum oraz inne nowoczesne rozwiązania. Firma podkreśla także, że proces odbudowy silników wymaga aż o 85% mniej energii niż produkcja nowych jednostek i wiąże się z mniejszym zużyciem surowców, opakowań i niższą produkcją złomu.

Jak działa silnik wysokoprężny? Jaka jest przyszłość tych silników? Zapraszamy do lektury artykułu:
https://polskiprzemysl.com.pl/przemysl-energetyczny/jak-dziala-silnik-diesla/