Łukasiewicz – ILOT i Jakusz podpisały umowę w zakresie współpracy dotyczącej technologii HTP

|
Źródło informacji: Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa, Jakusz

Rakietowe paliwo przyszłości z Polski? Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa i Jakusz podpisały umowę w zakresie współpracy dotyczącej technologii HTP celem optymalizacji, rozwijania i sprzedaży metody produkcji nadtlenku wodoru o stężeniu 98% oraz odpowiednio wysokiej czystości.

Umowa została podpisana w obecności wiceprezesa ds. badawczych Sieci Badawczej Łukasiewicz, Remigiusza Kopoczka przez dyrektora Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa, dr. inż. Pawła Stężyckiego i prezesa zarządu Jakusz, Bartosza Jakusza.

Fot. Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa, Jakusz

Fot. Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, Jakusz

Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa i Jakusz wchodzą w nowy rozdział trwającej od wielu lat współpracy i w oparciu o posiadany potencjał oraz szereg badań rozszerzają ją o technologie HTP.

Jest to kolejny krok do uzyskiwania względnie taniego nadtlenku wodoru o stężeniu 98% i jednocześnie przełom w ekologicznych i wysokowydajnych napędach kosmicznych.

Nadtlenek wodoru klasy HTP jest silnym ciekłym utleniaczem i jednocześnie, relatywnie najbezpieczniejszym, jednoskładnikowym materiałem pędnym stosowanym jako paliwo rakietowe. HTP ma podobne właściwości fizyko-chemiczne i może zastąpić hydrazynę obecnie używaną w przemyśle kosmicznym, a wykazującą bardzo wysoką toksyczność.

Nadtlenek wodoru klasy HTP o stężeniu 98% jest jednym z najpoważniejszych kandydatów do tego, aby ją skutecznie zastąpić. Metoda jego produkcji jest łatwa do zastosowania, niedroga i przyjazna środowisku naturalnemu.