IoT – wzrastająca wartość biznesowa

Autor:
|
Kategoria: Wiadomości

Jak wynika z przeprowadzonego w skali globu przez Schneider Electric badania „IoT 2020”, w którym udział wzięło ponad 2.500 firm – 70% kadry kierowniczej stwierdziło, że dostrzega wartość biznesową, jaką niesie ze sobą Internet rzeczy (ang. Internet of Things). Jednocześnie 2/3 firm planuje wdrożenie rozwiązań z tego obszaru w 2016 roku przy pomocy aplikacji mobilnych, a kolejne 23% zacznie z nich korzystać w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Głównym elementem zastosowania nowych rozwiązań (63% odpowiedzi ankietowanych) będzie lepsza analiza zachowań klientów i podniesienie jakości usług. – Rozwiązania z zakresu IoT to nowość dla wielu firm. Ich wdrażanie, zwłaszcza w przemyśle, wymaga stopniowych zmian polegających na zastępowaniu inwestycji w stare systemy na nowe, które prowadzą do głębokiej transformacji procesów biznesowych, przynosząc długofalowe efekty – mówi Ireneusz Martyniuk, Dyrektor Pionu Przemysłu w Schneider Electric Polska.

Główną przyczyną zainteresowania firm rozwiązaniami z obszaru Internetu rzeczy są spadające koszty czujników sieciowych. Fakt ten umożliwia pogłębienie programów cyfryzacji i wykorzystanie potencjału bardziej mobilnych pracowników. Oprócz tego – jak wynika z badań Schneider Electric – kierownicy, managerowie, administratorzy są coraz bardziej świadomi tego, co może dać całej firmie jeden mały układ scalony wbudowany w urządzenie. W związku z tym Internet rzeczy jest coraz bardziej pożądany, ale cały czas istnieje potrzeba edukacji w zakresie wdrażania tych rozwiązań.

IoT