GDDKiA: autostrada A1 dłuższa o 40 km
Otwarty został kolejny odcinek autostrady A1, od Strykowa do Tuszyna. Ma on umożliwić na wyprowadzenie całego ruchu tranzytowego, a także częściowo lokalnego, ruchu ciężkiego z centrum Łodzi i dzięki temu skutecznie odciążyć całą aglomerację łódzką. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad: „nowa trasa ma klasę techniczną „A”, zatem może przenosić ruch pojazdów o nacisku na oś do 11,5 tony. Każda z dwóch jezdni ma po dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 metra każdy i pas awaryjny o szerokości 3 metrów, natomiast pas rozdzielający jezdnie ma 12,5 metra szerokości, co oznacza, że w przyszłości można dobudować trzeci wewnętrzny pas ruchu, do czego przystosowane są także wszystkie obiekty. Maksymalna prędkość na nowo wybudowanej drodze będzie wynosiła 140 km/h.
Na oddanym do użytku odcinku autostrady znajduje się blisko 90 obiektów inżynierskich. Relatywnie dużo jak na 40 kilometrowy fragment trasy. Wśród nich znajdują się m.in. węzły autostradowe: Łódź – Północ, (A1/A2, który powstał wcześniej jako osobna inwestycja), Brzeziny (A1/DK72), Łódź Wschód (A1/DW713), Łódź Górna (A1/DW714) i Tuszyn (A1/DK1). W ramach innego kontraktu (S8) wybudowany został węzeł Łódź Południe, który łączy autostradę A1 z drogą ekspresową S8. Wymienione węzły pozwolą doskonale skomunikować autostradę z całą aglomeracją łódzką.”