Łódzka fabryka Hydro Extrusions zatrudni ok. 150 osób
Firma planuje zwiększyć zatrudnienie o około 150 pracowników – menadżerów i pracowników produkcji – podaje portal lodz.pl.
Co takiego się wydarzyło? Powodem jest przeniesienie procesu produkcyjnego z angielskiej fabryki w Gloucester. Tym samym zakład przejmuje produkcję komponentów aluminiowych, które będą dostarczane dla czołowych światowych producentów samochodów.
Fabryka w Gloucester wytwarzała elementy aluminiowe dla takich marek motoryzacyjnych jak: Jaguar, Volvo, Land Rover, Rolls-Royce czy Scania.
Hydro zatrudnia w 40 krajach powyżej 21 tysięcy pracowników, posiadając 140 zakładów produkcyjnych i biur.
Ciekawostka:
W zeszłym roku firma zawarła umowę ze start-upem motoryzacyjnym Watt Electric Vehicle Company na dostarczanie profili aluminiowych wyprodukowanych w procesie recyklingu do produkcji komercyjnego pojazdu elektrycznego.
eCV1 ma być lekkim pojazdem użytkowym, który ma wejść do produkcji w 2025 roku.
Będzie pierwszym pojazdem w swojej kategorii, który będzie budował podwozie tylko z aluminium pochodzącego z recyklingu.