BASF: zielone dla motoryzacji

BASF: zielone dla motoryzacji

12/08/2013

Zdaniem koncernu BASF, coraz bardziej popularnym i modnym kolorem w motoryzacji, staje się kolor zielony. W tegorocznej kolekcji trendów firmy, zatytułowanej „Making Headway”, ma to swoje odzwierciedlenie. – Za sprawą nowych technologii, nowych modeli oraz nowych koncepcji mobilnych, na horyzoncie obserwujemy proces przetasowania wartości. W tym kontekście zielona barwa jako kolor wzrostu oraz nowego początku odgrywa znaczącą rolę – mówi Mark Gutjahr, szef działu Design Europe w firmie BASF.

Tak więc, po ponad dekadzie, która należała do kolorów niskiego poziomu, takich jak czarny i srebrny, dominująca kolorystyka w motoryzacji ma stać się o wiele bardziej barwna. Jednocześnie – co podkreśla BASF – nowa gama kolorystyczna barw zielonych, zmienia dotychczasowe skojarzenia, związane z tym kolorem. Dlatego też nowe odcienie zieleni, które będą stosowane w samochodach w ciągu nadchodzących kilku lat, podkreślać będą odcięcie od wizerunku ekologicznego. Teraz zielony oznaczać ma nowe wartości, takie jak prostolinijność, odpowiedzialność i indywidualność, a także harmonię i równowagę, które są coraz bardziej istotnymi czynnikami w społeczeństwie. – Nie szukamy odpowiedzi na kwestie dotyczące zmiany wartości społecznych w zakresie wyidealizowanej wizji „powrotu do natury”, ale w zakresie inteligentnych rozwiązań i technologii – stwierdza Gutjahr.