Northvolt przedstawia program rozwoju systemów baterii dla lotnictwa

|
Źródło informacji: Northvolt

Spółka zależna Northvolt, Cuberg, zaprezentowała nowy program poświęcony rozwojowi wysokowydajnych systemów baterii, które umożliwią bezpieczny i zrównoważony elektryczny transport lotniczy. Cuberg będzie przewodził programowi poprzez projektowanie i budowę rozwiązań systemowych dla przemysłu lotniczego opartych na innowacyjnej technologii litowo-metalowej.

Peter Carlsson, dyrektor generalny i współzałożyciel Northvolt, komentuje: „Northvolt rozwija się jako wiodący globalny dostawca ogniw bateryjnych dla branży motoryzacyjnej oraz systemów bateryjnych dla przemysłu ciężkiego i rynku magazynowania energii. Dzięki naszemu programowi rozwoju systemów lotniczych wykorzystamy nowoczesną technologię litowo-metalowych ogniw Cuberga oraz nasze doświadczenie w produkcji baterii, aby dostarczyć rozwiązania dla branży lotniczej”.

Od czasu opublikowania danych wydajnościowych na temat technologii litowo-metalowych ogniw Cuberga w lipcu 2022 roku, firma dokonała znaczących postępów w kierunku w pełni zintegrowanych systemów baterii.

Po pierwsze, Cuberg opracował komercyjną wersję kieszonkowych ogniw litowo-metalowych 20 Ah o konkretnym zużyciu energii 405 Wh/kg, które zostały dostarczone do klientów na całym świecie.

Po drugie, Cuberg zaprojektował i wyprodukował moduł bateryjny dla lotnictwa oparty na własnych ogniwach litowo-metalowych 20 Ah o konkretnym zużyciu energii 280 Wh/kg i gęstości energetycznej 320 Wh/L.

Po trzecie, moduły na bazie ogniw litowo-metalowych osiągnęły pasywną odporność na propagację podczas testów sprawdzający rozbieg termiczny. Jest to kluczowy krok w procesie certyfikacji systemów baterii lotniczych.

Richard Wang, założyciel i CEO Cuberg, powiedział: „Przemysł lotniczy dąży do bardziej ekologicznych źródeł energii i napędu, ale producenci samolotów są ograniczeni przez ciężar i niedojrzałość systemów baterii litowo-jonowych certyfikowanych dla lotnictwa. Dzięki temu nowemu programowi, będziemy budować systemy bateryjne nadające się do certyfikacji, umożliwiające znacznie lepsze osiągi samolotów i dostarczając zaufane rozwiązanie, wspierane przez jednego z wiodących producentów baterii na świecie”.

Technologia Cuberga wykorzystuje anodę z litu oraz opatentowany elektrolit ciekły, który rozwiązuje problemy związane z wydajnością i możliwościami produkcyjnymi baterii. Podczas gdy tradycyjne technologie baterii, takie jak litowo-jonowe, mogą być zbyt ciężkie i o zbyt niskiej wydajności dla zastosowań w lotnictwie, baterie Cuberga są lekkie i wysokowydajne. Technologia ta jest także kompatybilna z metodami produkcyjnymi stosowanymi w branży, co umożliwia skalowalność i niezawodność.

Fot: Northvolt Cuberg

Fot: Northvolt Cuberg