Hermeus wybiera turbowentylator od silnika F100 jako kluczowy element hypersonicznego układu napędowego

|
Źródło informacji: Hermeus

Hermeus wybrał turbowentylator silnika Pratt & Whitney F100 do zintegrowania z większym silnikiem hipersonicznym. Zabezpieczenie gotowego silnika turbinowego pozwoli firmie zaoszczędzić miliardy dolarów na kosztach badań i rozwoju oraz wieloletnim harmonogramie.

Jednostki F100 od Pratt & Whitney były używane w samolotach F-15 i F-16. Teraz będzie działał jako część hipersonicznego turbinowego silnika opartego na cyklu kombinowanym: Chimera II.

„F100 to legendarny silnik turbinowy, który wyjątkowo dobrze wpasuje się w naszą większą architekturę silnika” — powiedział Hermeus CTO Glenn Case. „Wybraliśmy go ze względu na jego niezawodność, wydajność i fakt, że jest obecnie w produkcji. Cieszymy się, że firma Pratt & Whitney jest partnerem w naszej podróży do urzeczywistnienia lotu naddźwiękowego”.

Chimera II będzie napędzać samoloty Hermeusa, Darkhorse.  Darkhorse to hipersoniczny UAS (bezzałogowy system powietrzny) przeznaczony dla klientów z branży obronnej i wywiadowczej.

Darkhorse / Fot. Hermeus

Darkhorse / Fot. Hermeus