Blue Spirit Aero intensyfikuje prace nad projektem samolotu z napędem wodorowym

|
Źródło informacji: Dassault Systèmes

Francuski startup lotniczy doskonali projekt lekkiego samolotu o nazwie „Dragonfly”, wykorzystując technologię wodorowych ogniw paliwowych. Zgodnie z założeniami projektu samolot bazujący na opatentowanej technologii przyjaznych środowisku napędów elektrycznych, jest opracowywany z myślą o certyfikacji i wprowadzeniu do użytku w 2026 roku.

Środowisko projektowe 3DEXPERIENCE w chmurze pomogło Francuzom nie tylko ukończyć szczegółowy model 3D jednostki Dragonfly, ale także przetestować i potwierdzić jego właściwości z zakresu aerodynamiki, wytrzymałości i wydajności energetycznej. Firma oparła na nim nie tylko wewnętrzne procesy, ale także komunikację między poszczególnymi zespołami ekspertów, co usprawniło podejmowanie decyzji i zapewniło identyfikowalność.

Globalna branża lotnicza postawiła sobie za cel osiągnięcie zeroemisyjności do 2050 r. Przekuwanie nowych odkryć technologicznych w realne rozwiązania wymaga nowych metod pracy nie tylko syntetyzujących ekspertyzę poszczególnych interesariuszy, ale także upraszczających certyfikację.

Regulatorzy pracują nad stworzeniem procesu certyfikacji dla rozwiązań bazujących na przełomowych technologiach wodorowych. Dowodząc wykonalności takich rozwiązań dzięki platformie 3DEXPERIENCE, startup Blue Spirit Aero może być katalizatorem zmian w tym zakresie.

Fot. Dassault Systèmes

Fot. Dassault Systèmes