Sortowanie 7 500 przesyłek na godzinę w podwarszawskiej jednostce DHL Parcel Polska

Sortowanie 7 500 przesyłek na godzinę w podwarszawskiej jednostce DHL Parcel Polska

10/10/2019

Terminal DHL Parcel Polska w Mosznej pod Warszawą to jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie.

7500 m2 powierzchni hali, 18 bram dla transportów liniowych, 50 kurierskich i 10 uniwersalnych. Dodatkowo 950 m2 powierzchni biurowej, punkt przyjęć i miejsca parkingowe dla samochodów kurierskich, liniowych oraz klienckich. Inwestycja jest nie tylko kolejnym punktem na mapie rozwoju infrastruktury DHL w Polsce, ale także jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie.

Dzięki zastosowaniu unikalnych systemów operacyjnych i wykorzystaniu zaawansowanego shoe-sortera najnowszej generacji, w nowym obiekcie DHL Parcel udało się osiągnąć przepustowość sortowania na poziomie 7 500 przesyłek na godzinę.

– To imponujący wynik, który plasuje jednostkę operacyjną w Mosznej wśród najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych placówek tego typu, nie tylko w skali Polski, ale także Europy. W DHL ciągle rozwijamy naszą ekspercką wiedzę techniczną i nie obawiamy się podejmowania odważnych kroków. Dlatego, podczas budowy obiektu, mając do dyspozycji wszystkie rozwiązania technologiczne, dostępne na rynku, zastosowaliśmy szereg innowacyjnych rozwiązań, wyznaczając nowe kierunki w podejściu do infrastruktury operacyjnej – komentuje Agnieszka Świerszcz, prezes zarządu DHL Parcel Polska. – Wielopoziomowy zautomatyzowany system transportu wewnętrznego, wyposażony w najnowocześniejsze linie sortownicze i układ przenośników, pozwala na znaczne usprawnienia w pracy zespołu nowej jednostki, a także na jeszcze szybszą, elastyczną i dostosowaną do oczekiwań realizację zleceń klientów – wyjaśnia.
Łączna powierzchnia obiektu i terenów przyległych to blisko 60 000 m2. Gdyby zamienić tę powierzchnię na parking, mógłby pomieścić aż 5 149 samochodów.

Należy podkreślić, że w firmie bardzo istotna jest kwestia społecznej odpowiedzialności biznesu, a wszelkie działania proekologiczne, w ramach globalnej strategii „Go Green”, realizowane są z najwyższą starannością. Dlatego w terminalu w Mosznej, podobnie jak w każdym nowopowstałym obiekcie DHL, obok technologii wspierających procesy logistyczne, nie mogło zabraknąć także rozwiązań dedykowanych ograniczeniu emisji dwutlenku węgla i zrównoważonemu zarządzaniu energią.

Jednym z przykładów jest wykorzystanie energooszczędnego oświetlenia LED i systemu automatycznego zarządzania oświetleniem. Efekt? Zmniejszenie zużycia energii elektrycznej o 70%. Dzięki temu, w każdym miesiącu pracy obiektu zostanie zaoszczędzone aż 50 000 KW energii elektrycznej. To tyle, ile potrzeba do zasilenia 750 samochodów elektrycznych.

W obiekcie wykorzystano także instalacje przystosowane do ładowania samochodów elektrycznych oraz systemy służące odzyskiwaniu wody w ramach wewnętrznego obiegu.