Co sztuczna inteligencja zmieni w firmowych contact center?

Autor:
|
Kategoria: Wiadomości

brain-1845944_960_720
Jak wynika z analizy, przeprowadzonej przez notowaną na rynku NewConnect spółkę Cloud Technologies (specjalizującą się w Big Data, a także marketingu i monetyzacji danych): analityka Big Data staje się niezwykle ważnym elementem działalności firmowych działów marketingu. Pozwala ona m.in. na tworzenie spersonalizowanej oferty dla potencjalnych klientów.

– Dzięki danym i ich analizie, profilowanie klientów odbywać się będzie w czasie rzeczywistym i rzadkością będzie sytuacja, w której konsultant call center zadzwoni z propozycją pożyczki do osoby z milionami na koncie. Profilowanie będzie odbywało się na podstawie algorytmu uczenia maszynowego, co oznacza, że system będzie się ciągle rozwijał i zwiększał swoje umiejętności. Algorytm zajmie się segmentacją i oceni prawdopodobieństwo odpowiedzi na daną ofertę – mówi Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies. I dodaje: – Mówimy tu o technologii, która pomoże przygotować szytą na miarę ofertę i określić odpowiedni moment na kontakt z klientem. Fantazja? Wbrew pozorom wcale nie. Z takich możliwości contact center korzystają już dziś.

Warszawska spółka jest obecnie operatorem jednej z największych hurtowni danych, która zbiera informacje o zainteresowaniach internautów. Globalnie przetwarza ona już 9 mld anonimowych profili internautów korzystających zarówno z urządzeń mobilnych, jak i desktopów. Jest to w tej chwili największa hurtownia oraz platforma Big Data (DMP) w Europie. Firma opracowała innowacyjne narzędzia analityczne (OnAudience, Data Management Platform), w zasięgu których znajduje się praktycznie każdy internauta w Europie. Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy BI w firmach (data enrichment).