HB Reavis – początek drugiego etapu budowy West Station

Autor:
|
Kategoria: Wiadomości

Jak informuje międzynarodowa grupa deweloperska HB Reavis: rozpoczęły się prace nad realizacją drugiego budynku biurowego wchodzącego w skład kompleksu West Station. Inwestycja, która docelowo dostarczy na stołeczny rynek ponad 68 000 m kw. nowoczesnej powierzchni biurowej, powstaje w ramach wspólnego projektu deweloperskiego na terenie należącym do Polskich Kolei Państwowych S.A., w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego Warszawa Zachodnia. – Wszelkie działania postępują zgodnie z założonym harmonogramem. Po niespełna 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy ukończyliśmy konstrukcję pierwszego budynku i już niebawem West Station I będzie mogło powitać pierwszych najemców. Jestem przekonany, że realizacja II etapu pójdzie równie sprawnie – mówi Stanislav Frnka, Prezes Zarządu HB Reavis Poland. I dodaje: – Zamysłem, który przyświecał nam od początku prac nad West Station było stworzenie unikalnego kompleksu wpisującego się w tkankę miejską i oferującego w jednym miejscu nowoczesny dworzec kolejowy, wysokiej klasy powierzchnię biurową, punkty usługowo-handlowe, a także ogólnodostępną przestrzeń publiczną, gdzie można zjeść, napić się kawy, czy po prostu odpocząć na świeżym powietrzu.

150709_HB Reavis_West Station_Warszawa_Polska_2

West Station jest pierwszym projektem, który realizowany jest wspólnie przez HB Reavis, PKP S.A. oraz Xcity Investment. – Zagospodarowanie terenu przy stacji Warszawa Zachodnia to jeden z pierwszych projektów deweloperskich realizowanych przez PKP S.A. Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że ten model współpracy bardzo dobrze się sprawdza. Oferujemy naszym partnerom grunty o ogromnym potencjale, w bardzo dobrych lokalizacjach – mówi Jarosław Kołodziejczyk, Członek Zarządu PKP S.A. – Inwestycja przy Warszawie Zachodniej nie tylko ożywiła ten teren, ale także znacząco zwiększyła komfort korzystających ze stacji podróżnych. Zyskali oni nowy dworzec, dzięki czemu obsługa pasażerska realizowana jest obecnie zarówno od strony ulicy Tunelowej, jak i Al. Jerozolimskich. Ułatwiono w ten sposób dostęp do stacji kolejowej i poprawiono jej skomunikowanie z innymi środkami transportu.

W całości kompleks składać się będzie z dwóch czternastokondygnacyjnych budynków biurowych. Pierwszy z nich zostanie oddany do użytku  w trzecim kwartale tego orku, a drugi w trzecim kwartale 2017 roku.