Dlaczego ponad połowa klientów wybiera produkty Zielonych Marek?

Dlaczego ponad połowa klientów wybiera produkty Zielonych Marek?

04/11/2009

Klienci dużo chętniej wybierają produkty i usługi opatrzone logo Zielona Marka, kojarzące się z ekologią i energooszczędnością. Poza korzyściami ekonomicznymi w bieżącej eksploatacji mają świadomość dbania o środowisko i planetę, na której żyjemy. W Europie Zachodniej ponad 62% konsumentów codziennie wybiera produkty energooszczędne, ekologiczne i poddające się recyklingowi. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że rynek polski w ciągu 18 miesięcy dojdzie do analogicznego poziomu. Już dzisiaj produkty budowlane i wykończeniowe o wysokich parametrach energooszczędnych oraz cechach przyjaznych środowisku i człowiekowi sprzedają się średnio o 48% lepiej niż rok temu. Systemy energooszczędnego oświetlenia domów i biur doskonale obniżają bieżące koszty eksploatacji, a nakłady na modernizację zwracają się średnio po 3 miesiącach. Technologie oparte na diodach LED pozwalają ograniczyć zużycie energii nawet o 90% w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami. Plusem jest również żywotność średnio 50 razy dłuższa niż tradycyjnych źródeł światła i 5 razy dłuższa niż innych źródeł energooszczędnych. Oznacza to żywotność źródeł na poziomie nawet 20 lat. Nasuwa się pytanie, dlaczego wcześniej nie wykorzystywano technologii LED na szerszą skalę?

ReVolt firmy Impact Automotive Technologies

Odpowiedź jest stosunkowo prosta: generuje ona małe przychody dla producenta, gdyż nie dość, że ogranicza zużycie energii, to przez najbliższe kilkanaście lat klient nie kupi nowego produktu oświetleniowego, ponieważ stary wciąż działa bez zarzutu. Analogiczną sytuację mamy w przypadku baterii jednorazowych.

Coraz ważniejsze stają się parametry produktów mające bezpośredni wpływ na koszty eksploatacji, które co roku wzrastają średnio o kilkanaście procent.

Deweloperzy, zauważając zapotrzebowanie na kurczącym się w związku z kryzysem rynku, coraz częściej, aby zachęcić klienta zmieniają specyfikację techniczną inwestycji, zwiększając energooszczędność i elementy mające bezpośredni wpływ na wysokość rachunków za bieżącą eksploatację mieszkania, domu bądź biura. Przyjęta polityka sprawdza się, co potwierdzają wyniki sprzedaży firmy developerskiej, która uzyskała Certyfikat Zielona Marka. Świadomość konsumentów wzrasta, a przekłada się to na przemyślane decyzje, uwzględniające nie tylko – jak dotąd – cenę metra, ale również szacunkowe rachunki związane z bieżącą eksploatacją mieszkań i domów. Niewątpliwym atutem są też wprowadzone „pakiety startowe Zielonej Marki”, zawierające produkty ograniczające bieżące rachunki: żarówki LED do całego domu, zestawy perlatorów, ograniczające zużycie wody nawet do 70% z zachowaniem jakości bieżącej eksploatacji. Analogiczne Pakiety są już zamontowane w kilkudziesięciu biurowcach i hotelach, zmniejszając średnio zużycie energii na oświetlenie o 57% oraz zużycie wody o 55%. Przekłada się to na bezpośrednie korzyści finansowe, natomiast inwestycja zwraca się nawet w kilka miesięcy. Czy Twoja firma optymalizuje koszty stałe?