W Tychach ruszyła produkcja elektryka: Jeep Avenger

|
Źródło informacji: Stellantis

Zakład w Tychach prowadzi produkcję w systemie dwuzmianowym, zatrudniając ponad 2000 osób. W fabryce odbywa się pełny cykl produkcyjny oparty o pracę czterech wydziałów: tłoczni – zarządzanej przez zewnętrznego dostawcę; spawalni – która jest zautomatyzowana w 99,5% dzięki 930 robotom; lakierni zautomatyzowanej w ponad 90%; montażu obejmującego dwie linie produkcyjne oraz linię montażu baterii.

„Nowy Avenger to pierwszy SUV marki Jeep produkowany w Polsce i ogromny powód do dumy dla całego naszego zespołu. Rozpoczynamy 2023 rok uruchomieniem produkcji samochodu, który już wzbudził uznanie wśród klientów i ekspertów branżowych.” – powiedział Tomasz Gębka, dyrektor zakładu Stellantis w Tychach. „Doceniamy duże zainteresowanie tym wyjątkowym modelem marki Jeep, który cechuje szereg najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Ze swojej strony, nasz tyski zespół dołoży do niego dodatkową wartość – jakość na najwyższym poziomie.”

Kompaktowy Jeep Avenger jest pionierem nowej gamy wszechstronnych i w pełni elektrycznych samochodów, o wymiarach dostosowanych do potrzeb rynku europejskiego. Stanowi on kluczowy element globalnej strategii elektryfikacji, w ramach której marka zmierza do zdobycia pozycji światowego lidera w dziedzinie SUV-ów o zerowej emisji spalin.

Stworzony w Europie, na europejskie rynki, Jeep Avenger oferuje europejskim klientom w standardzie systemy zarządzania trakcją (Selec Terrain) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control), które w połączeniu z doskonałymi wartościami kątów natarcia i zejścia oraz prześwitu wnoszą do segmentu imponujący poziom możliwości.

Jest wyposażony w 400-voltowy elektryczny układ napędowy nowej generacji, który łączy w sobie nowy silnik elektryczny o mocy 156 KM i momencie obrotowym 260 Nm oraz nowy akumulator o pojemności 54 kWh.

Samochód miał swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Paryżu 2022, już zyskał uznanie zarówno klientów, jak i ekspertów z branży. Potwierdzają to wyniki sprzedaży w Europie, gdzie zostało sprzedanych ponad 10 000 egzemplarzy od czasu otwarcia zamówień na wersję „1st Edition” pierwszego grudnia 2022 r., a następnie pełnej gamy modelowej, od jedenastego stycznia 2023 r.

Fot. Stellantis

Fot. Stellantis