W październiku Cummins otworzy w Krakowie nowoczesne Europejskie Centrum Odbudowy Silników

|
Źródło informacji: Cummins

Obiekt będzie pierwszym tego typu specjalistycznym ośrodkiem firmy Cummins w regionie. Dzięki inwestycji o wartości 10 mln dolarów, firma zapewni klientom strategiczne wsparcie w zakresie specjalistycznych procesów odbudowy silników oraz lepszą obsługę lokalnym partnerom, dzięki znacznie zwiększonym możliwościom dystrybucyjnym i magazynowym.

Krakowskie centrum będzie uzupełnieniem istniejącej już globalnej sieci wyspecjalizowanych zakładów Cummins, przeznaczonych do odbudowy silników o dużej mocy, o pojemności 19 litrów i większych, w tym modeli silników Cummins, jak QSK19, QSK38 i QSK60. Ponadto, nowy zakład będzie w stanie remontować i przebudowywać mniejsze silniki z rodziny Mid Range oraz Heavy Duty.

Z racji tego, że jednostki te pracują w najbardziej wymagających warunkach, proces przebudowy – obejmujący kompletny demontaż, czyszczenie, kontrolę, wymianę głównych komponentów, udoskonalenia konstrukcyjne i testy – ma na celu przedłużenie żywotności oryginalnego silnika. W wielu przypadkach owe działania mogą również poprawić wydajność paliwową i osiągi silnika, czyniąc cykl życia produktu bardziej zrównoważonym.

Więcej na temat ośrodka w Krakowie możecie przeczytać klikając w LINK.

Oferta rozwiązań Cummins w zakresie systemów zasilania obejmuje ultra czyste silniki wysokoprężne, silniki zasilane gazem ziemnym, wodorowe ogniwa paliwowesystemy akumulatorowe – wszystko to przyczynia się do realizacji strategii Destination Zero firmy Cummins.

Niedawno oddział w Darlington świętował produkcję silnika L9N, który jest pierwszym silnikiem CNG wyprodukowanym w brytyjskiej fabryce w 58-letniej historii zakładu.

8,9-litrowy silnik L9N (280–320 KM) cechuje się wyjątkowo niską emisją CO2, NOX i cząstek stałych, a także wydajnością i niezawodnością na poziomie silników Diesla, których Cummins w Darlington produkuje 72 000 rocznie. L9N może być zasilany sprężonym, skroplonym lub odnawialnym gazem ziemnym, co znacznie zmniejsza emisję  CO2 na wszystkich etapach łańcucha paliwowego.

„Silniki Cummins zasilane gazem ziemnym to praktyczna i łatwo dostępna technologia dla klientów poszukujących cichej, oszczędnej paliwowo jednostki mocy o ultra niskiej emisji dla transportu miejskiego. Produkcja tych silników w Wielkiej Brytanii na potrzeby europejskich klientów – producentów samochodów ciężarowych i autobusów, usprawnia logistykę i przyspiesza nasze działania, a także wpływa pozytywnie na zrównoważony rozwój tej działalności” – powiedziała Ashley Watton, dyrektor Bus Business Europe w Cummins.

Zaprojektowany z myślą o spełnieniu wymagań normy Euro VI Phase E, silnik Cummins L9N cieszy się dużym zainteresowaniem na europejskim rynku autobusów, szczególnie w miastach ze strefami niskiej emisji. Obecnie pomaga transportować pasażerów na miejskich trasach autobusowych w Polsce, Azerbejdżanie, Estonii, Hiszpanii i Turcji.

Produkcję silnika Cummins L9N przeniesiono z fabryki Rocky Mount Engine Plant w Karolinie Północnej w USA, aby zapewnić europejskim klientom szybsze dostawy. Dzięki skróceniu odległości i czasu wysyłki zmniejsza się złożoność łańcucha dostaw, a cały proces ma bardziej zrównoważony charakter. Produkcję przeniesiono w zaledwie sześć miesięcy, a dzięki całej inwestycji fabryka w Darlington znacznie się rozwinęła.

Silnik Cummins L9N jest jednym z wielu rozwiązań firmy w zakresie ultra niskiej lub zerowej emisji spalin, które są obecnie w fazie rozwoju lub już stosowane w napędach pojazdów i maszyn. Cummins wykorzystuje swoje doświadczenie w produkcji silników zasilanych gazem ziemnym do innych technologii silników o zapłonie iskrowym, w tym silników wodorowych wewnętrznego spalania.