Energoelektronika Medcomu w hybrydowym Impulsie Newagu
Na targach TRAKO odbyła się oficjalna premiera zespołu trakcyjnego Impuls 36WEh. Najnowsza hybryda Newagu wyposażona została w elektryczny układ napędowy, zasilanie oraz system sterowania TCMS produkcji Medcom. Nowoczesny napęd przeznaczony jest do zasilania i sterowania pracą dwóch asynchronicznych silników napędowych napędzających osie kół oraz wytwarzania napięcia do zasilania niskonapięciowych obwodów w hybrydowym Impulsie.
Nowy pojazd Newagu wyposażony został także w układ zasilania produkcji Medcom, składający się z dwóch falowników trakcyjnych, przetwornic statycznych i zasilaczy buforowych oraz systemu sterowania pojazdem (TCMS), którego sterowniki zabudowane zostały w rozdzielniach niskiego napięcia oraz przestrzeni pulpitu maszynisty.
Impuls 36WEh posiada dodatkowo zespół „power pack” napędzany silnikiem spalinowym, co umożliwia jazdę pociągu na odcinkach linii kolejowych bez sieci trakcyjnej. Jest to innowacyjne i jedyne w Polsce rozwiązanie zastosowane w elektrycznym zespole trakcyjnym, wykorzystywanym w ruchu pasażerskim.
– Dzisiaj największym wyzwaniem, z którym muszą mierzyć się firmy działające w branży transportu publicznego jest dążenie do opracowywania rozwiązań, które z jednej strony pozwolą na ograniczenie energii zużywanej przez pojazdy oraz umożliwią jej odzyskiwanie i przechowywanie, z drugiej będą aktywnie budowały tabor zasilany alternatywnymi źródłami energii, czyli na przykład wodorem, który jest całkowicie bezemisyjnym źródłem napędzania pojazdu. Od ponad 30 lat promujemy ekologię w naszych rozwiązaniach, dlatego cieszy nas fakt, że otrzymaliśmy nagrodę właśnie w tej kategorii – mówi Paweł Choduń, Medcom.
Medcom podczas targów zaprezentował nowoczesne urządzenia do wszystkich rodzajów pojazdów szynowych – kolej, metro, tramwaje – a także autobusów elektrycznych i trolejbusów. Firma pokazała m.in. rozwiązania dla elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych, w tym napęd i zasilanie pomocnicze do pojazdów ezt zasilanych z trakcji 25 kV dla Tunezji oraz przetwornicę statyczną PSM-145 SiC dla metra w Turcji, która otrzymała nagrodę główną w kategorii innowacyjnych technologii i nowoczesnych rozwiązań technicznych dla trakcji elektrycznej w komunikacji miejskiej.