Seco/Warwick dostarcza linię technologiczną dla producenta najpotężniejszych pojazdów na świecie
Elektryczny piec rolkowy RLHE, będzie zintegrowany z linią technologiczną do obróbki cieplnej pierścieni łożysk wielkogabarytowych.
Linia, na bazie pieca rolkowego typu RLHE-120.510.20-1000, przeznaczona jest do obróbki cieplnej pierścieni łożysk wielkogabarytowych (o średnicy od 980 do 1180 mm), używanych w produkcji największych na świecie samochodów ciężarowych, tzw. wozideł, pracujących w przemyśle wydobywczym.
Całość dostarczonej linii technologicznej stanowią: system transportowy z zestawem manipulatorów, elektryczny piec rolkowy typu RLHE-120.510.20-1000, prasa hartownicza wraz z oprzyrządowaniem matrycowym oraz system sterowania z systemem nadrzędnym do wizualizacji i archiwizacji danych.
0,2mm precyzji dla ładowności 450 ton
Doświadczenie producenta urządzeń do obróbki cieplnej pozwoliło na uzyskanie zakładanych wyjątkowo niskich współczynników deformacji hartowanych pierścieni łożyskowych. Osiągnięto rezultaty poniżej 0,2 mm odkształceń płaskości jaki i owalizacji obrabianych cieplnie elementów. Precyzja jest tu kluczowa, gdyż elektryczny piec rolkowy SECO/WARWICK wykorzystywany będzie do obróbki cieplnej na potrzeby produkcji olbrzymich wywrotek przewożących wielotonowe ładunki w kopalniach odkrywkowych. Wśród tego typu pojazdów wyróżnia się model BelAZ 75710 o ładowności do 450 ton, który jest najpotężniejszym samochodem ciężarowym na świecie.
Białoruska fabryka samochodowa OAO BelAZ powstała w 1948 roku. Od 1960 roku były tu konstruowane i produkowane wywrotki do odkrywania i wydobywania minerałów metodą odkrywkową. W całej historii przedsiębiorstwa wypuszczono ponad 500 różnych modyfikacji wywrotek odkrywkowych i maszyn o przeznaczeniu specjalistycznym, zmontowano 146 tysięcy jednostek maszyn, które dostarczono do 72 krajów świata. Dzisiaj tylko linia produktowa wywrotek odkrywkowych o nośności od 30 do 450 ton liczy 13 serii, w skład których wchodzi prawie 50 modeli wywrotek w najróżniejszych wariantach wykonania. Każdego roku BelAZ aktualizuje jedną trzecią gamy swojej linii produktowej poprzez udoskonalanie systemów i podzespołów wypuszczanych seryjnie pojazdów i tworzenie maszyn nowej generacji.