Tenneco otworzyło centrum inżynieryjne Monroe w Gliwicach
Tenneco otworzyło w Gliwicach swoje najnowocześniejsze centrum inżynieryjne o powierzchni 9600 m², które będzie obsługiwać firmy w zakresie europejskiego systemu kontroli jazdy (European Ride Control) i zaawansowanych technologii zawieszenia (Advanced Suspension Technologies, AST).
Nowy oiekt pozwala zespołom Ride Control i Advanced Suspension Technologies zwiększyć prędkość i wartość wprowadzanych technologii w imieniu globalnych OEM-ów” – powiedział Romain Nollet, wiceprezes grupy i dyrektor generalny działu Ride Control. „Nieustannie inwestujemy w najlepszych ludzi, obiekty, zasoby i systemy, aby pomóc każdemu z naszych klientów w osiągnięciu ich celów biznesowych na wszystkich platformach i we wszystkich modelach pojazdów.
W Monroe European Engineering Center pracuje prawie 240 inżynierów Tenneco Ride Control i AST, których praca wspiera szereg czołowych światowych producentów pojazdów, a także zakłady Performance Solutions w Hiszpanii, Czechach, Belgii i Polsce. Wśród głównych produktów projektowanych i zatwierdzanych w nowym centrum można wyróżnić amortyzatory i moduły Monroe OE Solutions oraz półaktywne amortyzatory i moduły Monroe Intelligent Suspension. Technologie te znajdują się w milionach pojazdów osobowych, ciężarówek, autobusów, przyczep, ale mają też inne zastosowania.
Centrum jest również odpowiedzialne za projektowanie szerokiej gamy podstawowych komponentów – między innymi systemów zaworów, systemów prowadzenia i uszczelniania oraz części strukturalnych i materiałów – występujących w amortyzatorach Monroe OE Solutions i Monroe Intelligent Suspension. Ponadto nadzoruje europejskie działania „ride work”, w ramach których inżynierowie firmy Tenneco współpracują z producentami pojazdów w celu przetestowania i sfinalizowania pracy nad zaworami amortyzatorów przed wprowadzeniem na rynek każdego nowego modelu pojazdu.
W związku z tym projektem firma Tenneco zainwestowała w najnowocześniejsze technologie z zakresu komputerowego wspomagania projektowania CAD oraz inżynierii CAE, a także inne rozwiązania wymagane do rozwoju systemów mechanicznych, elektronicznych i hydraulicznych. Dział projektowania o powierzchni 5330 m² jest wyposażony w narzędzia umożliwiające szybkie tworzenie i testowanie prototypów wszystkich rodzajów pasywnych i półaktywnych amortyzatorów. Możliwości walidacji produktów na miejscu obejmują testy wytrzymałości, trwałości, korozji, wydajności i hałasu oraz komputerowe symulacje działania komponentów i produktów.
Dzięki otwarciu Monroe European Engineering Center firma obsługuje teraz klientów Ride Control i AST przez sieć pięciu zaawansowanych technologicznie obiektów znajdujących się w Gliwicach: Monroe w stanie Michigan, (USA), Ermui w Hiszpanii; Sint-Truiden w Belgii oraz Pekinie w Chinach.