Nidec inwestuje ok 715 mln dolarów w produkcję układów napędowych do pojazdów elektrycznych
Nidec planuje zainwestować około 715 milionów dolarów w budowę fabryki w Meksyku, która będzie produkować elektryczne osie oraz układy napędowe pojazdów elektrycznych.
Firma produkuje obecnie e-osie w Chinach i Europie. Chce zdążyć jeszcze produkcję w Ameryce Północnej przed spodziewanym wzrostem popytu. Fabryka która już produkuje silniki do pojazdów konwencjonalnych w Meksyku, rozpocznie budowę fabryki e-osi w trakcie lub po następnym roku obrotowym.
Kilka lat temu prezes Nagamori zaczął już wspominać, że rok 2025 będzie „granią dzielącą” dla powszechnego korzystania z pojazdów elektrycznych, a w roku 2019 Nidec jako pierwsza firma przeszła na masową produkcję e-osi.
Firma planuje budować 7 milionów e-osi rocznie do marca 2026 r. Korporacja ujawniła na razie 7 lokalizacji, które łącznie będą produkować 5,7 miliona e-osi.
Według Bloomberg NEF sprzedaż pojazdów elektrycznych w Chinach i Europie łącznie ma stanowić 80% całej światowej sprzedaży w 2025 roku. Oczekuje się, że sprzedaż w USA będzie stanowić 15% całkowitej światowej sprzedaży.
Stany Zjednoczone szybko przechodzą na pojazdy elektryczne. Tesla uruchomiła w tym roku nową fabrykę w Teksasie, a General Motors planuje zwiększyć produkcję do 2030 r. zbudować fabrykę akumulatorów w stanie Indiana.
Konkurencja o udziały w rynku w produkcji elektrycznych osi mocno nasila się. Firma Aisin opracowała rodzinę e-osi drugiej generacji i planuje wprowadzić je do kompaktowych i innych pojazdów elektrycznych w 2025 roku. Hitachi Astemo wygrało zamówienie na dostawę e-osi do pojazdów elektrycznych Honda Motor, które producent samochodów planuje rozpocząć globalną sprzedaż w 2026 roku. Poza Japonią Bosch z Niemiec i Magna International z Kanady rozwijają swoją działalność w zakresie tego typu komponentów do samochodów elektrycznych.
Poniżej artykuł o produkcji w polskim zakładzie korporacji.
Fabryka NMAP w Niepołomicach to jeden z największych zakładów dywizji motoryzacyjnej Nidec w Europie. Produkty firmy można znaleźć w większości marek samochodów produkowanych w Europie, Azji i Ameryce. W podzielonym na sześć niezależnych obszarów produkcyjnych zakładzie powstają silniki elektryczne do samochodów osobowych marek Ford, Peugeot, Citroën, Audi, BMW, VW, Jeep, Fiat, Porsche, a nawet Bentley czy Ferrari. Produkowane pod Krakowem napędy stosowane są w samochodowych zamknięciach i oknach dachowych, przekładniach kierowniczych, a także do regulacji siedzeń czy do wentylatorów układów chłodzenia. Niektóre silniki znajdują też zastosowanie w aplikacjach wymagających płynnego zarządzania momentem obrotowym w samochodach osobowych oraz terenowych.