Ducati wybiera SAP na firmę, która wdroży system do planowania łańcucha dostaw
Firmy SAP i Ducati nawiązały globalną współpracę, w ramach której włoski producent motocykli wybrał RISE with SAP, by przeprowadzić transformację obejmującą kluczowe systemy biznesowe. Zalicza do nich planowanie łańcucha dostaw i obszar customer experience. Integracja procesów end-to-end ma ograniczyć ryzyko operacyjne oraz zwiększyć zadowolenie klientów.
Do 2025 roku organizacje, które zainwestują w budowanie cyfrowej odporności, zmniejszą przerwy w działaniu systemów nawet o 80 proc, co przełoży się bezpośrednio na wzrost przychodów – wynika z prognoz instytutu Gartnera. Transformacja biznesowa przestała być kwestią wyboru, a stała się koniecznością dla podmiotów chcących skutecznie konkurować o rynek i klientów. Technologia okazała się także strategicznym imperatywem dla organizacji łańcucha dostaw. Jak pokazują dane SAP, ponad 4 na 10 przedsiębiorstw w Polsce wykorzystuje chmurę do zarządzania przepływami towarów i usług.
Zbudowanie rozszerzonego i zintegrowanego cyfrowego łańcucha dostaw stało się także celem Ducati – marki, która tylko w 2021 roku dostarczyła klientom 59 447 motocykli. Podejmując współpracę z SAP, włoska firma chce znaleźć się w czołówce innowatorów, a jej zamiarem jest stworzenie inteligentnej sieci biznesowej z dostawcami i partnerami, rozszerzenie digitalizacji procesów oraz zwiększenie dokładności i terminowości przepływu informacji. Aby osiągnąć ten plan, Ducati wdraża rozwiązania SAP Commerce Cloud oraz SAP Integrated Business Planning.
Klienci Ducati zawsze byli w centrum strategii firmy, a my staramy się zaoferować im najlepsze możliwe doświadczenia w świecie dwóch kółek. W dużej mierze polegamy na innowacjach i technologii, aby być liderem w zakresie procesów biznesowych. Obserwujemy, że łańcuchy dostaw są coraz bardziej złożone i w ostatnich latach uległy transformacji. Posiadanie u naszego boku takiego partnera, jak SAP pozwoli Ducati uczynić łańcuch dostaw jeszcze bardziej elastycznym, responsywnym i zintegrowanym, skuteczniej łącząc potrzeby społeczności „Ducatisti” z logiką dostaw i produkcji – Claudio Domenicali, dyrektor generalny Ducati.
Customer Experience stanowi dziś o powodzeniu biznesu, a Ducati chce jeszcze bardziej zaznaczyć wagę doświadczeń klientów w swoich codziennych działaniach. Konsumenci nie budują już swojej lojalności na podstawie ceny czy produktu. Zamiast tego, pozostają wierni firmom ze względu na doświadczenia, które otrzymują. Co więcej, jak wskazuje raport Deloitte, porównują oni swoje doświadczenia nie tylko w obrębie danej branży, ale przekładają je na szerszy kontekst wszystkich doświadczeń konsumenckich.
Wykorzystując całą wiedzę z zakresu customer experience, optymalizacji oraz integracji łańcucha dostaw, a także RISE with SAP możemy przeprowadzić Ducati przez proces cyfryzacji, włączając firmę w globalną sieć biznesową, która działa w sposób zrównoważony. Co więcej, obserwując zmiany geopolityczne jesteśmy przekonani, że transformacja dotknie każdej organizacji na świecie – niezależnie od jej rozmiaru czy branży – automatyzując i unowocześniając przedsiębiorstwa, które chcą osiągnąć długoterminową konkurencyjność. Firmy, które zignorują aspekt digitalizacji, próbując przeczekać trudny czas, mogą nie mieć szans na odbudowanie – Dorota Zaremba, wiceprezeska oraz dyrektorka sprzedaży ds. sektora małych i średnich przedsiębiorstw w SAP Polska
Współpraca obu firm – SAP i Ducati – wykracza poza cyfrową transformację i rozciąga się również na świat wyścigów, czyli dziedzinę, w której rozwój technologiczny i innowacje zawsze prowadziły do doskonałości. SAP jest jednym z oficjalnych partnerów zespołu Ducati Lenovo Team w MotoGP na sezon 2022.