JLR zainwestuje w najbliższych 5 latach 15 miliardów funtów w elektryfikację pojazdów i technologie

|
Źródło informacji: JLR

15 miliardów funtów zostanie przeznaczone na przekształcenie pojazdów na jednostki o napędzie elektrycznym, technologie autonomiczne, sztuczną inteligencję, technologie cyfrowe oraz szkolenia zespołów.

JLR ogłosił, że fabryka Halewood w Wielkiej Brytanii stanie się całkowicie elektrycznym zakładem produkcyjnym. Dyrektor generalny Adrian Mardell potwierdził także zaangażowanie firmy w strategię Reimagine, która zakłada, że do końca tej dekady każdy model samochodu będzie dostępny w wersji elektrycznej. Do 2026 roku firma planuje wprowadzić na rynek sześć w pełni elektrycznych modeli marek Range Rover, Discovery i Defender, zaczynając od w pełni elektrycznego Range Rovera w 2024 roku.

Celem JLR jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 54% w całym ich łańcuchu dostaw i operacji do 2030 r. w porównaniu z poziomami z 2019 r.

Kolejnym krokiem w ramach strategii Reimagine jest podejście House of Brands, celem wzmocnienia ich marek dla najbardziej wymagających klientów – Range Rover, Defender, Discovery i Jaguar.

W pierwszej kolejności odświeżony zostanie 4-drzwiowy Jaguar GT produkowany w Solihull w West Midlands w Wielkiej Brytanii. Nowy Jaguar zostanie zbudowany na własnej, unikalnej architekturze, nazwanej JEA. Więcej szczegółów na temat tego modelu zostanie ujawnionych jeszcze w tym roku, zanim trafi do sprzedaży na wybranych rynkach w 2024 roku, z dostawami do klientów w 2025 roku.

Firma ujawniła również, że jego Centrum Produkcji Silników w Wolverhampton w Wielkiej Brytanii, które obecnie produkuje silniki spalinowe Ingenium zostanie przekształcone na produkcję elektrycznych jednostek napędowych i akumulatorów do pojazdów JLR nowej generacji. Tym samym zakład zostanie przemianowany na Electric Propulsion Manufacturing Center.

Zakłady JLR, które przygotowują tłoczone karoserie do pojazdów JLR zostaną rozbudowane, aby odgrywały kluczową rolę w elektrycznej przyszłości firmy, zapewniając nadwozia dla pojazdów elektrycznych nowej generacji.

Fot. JLR

Fot. JLR