BCUBE świętuje udaną 70. rocznicę i ogłasza szeroko zakrojony rebranding w Polsce
Simone Grasso, prezes zarządu BCUBE Poland: „Nasze 11 polskich zakładów operacyjnych znacząco przyczyniło się do kształtowania wzrostu grupy i tym krokiem chcemy zakomunikować chęć większej spójności”.
BCUBE, międzynarodowa grupa w dziedzinie zintegrowanej logistyki i referencyjny partner w zarządzaniu łańcuchem dostaw, obchodzi 70. rocznicę powstania i rozpoczyna proces rebrandingu swoich trzech polskich oddziałów. Dziś w Polsce znane jako firmy Sistema Poland, SPM Poland i BCUBE osiągają łączny obrót około 50 mln euro i od teraz będą występować pod wspólną nazwą BCUBE Poland. Jest to ważny krok BCUBE w kierunku bardziej spójnego pozycjonowania firmy na rynku logistycznym.
„Rebranding wiąże się dla nas z wieloma kwestiami: budowanie marki, przeprojektowane logo, a także wejście w nowe sektory w najbliższej przyszłości” – mówi Simone Grasso, dyrektor generalny i prezes zarządu BCUBE Poland. Litera „B” w nazwie marki z jednej strony przywołuje nazwisko Bonzano, aby podkreślić korzenie wciąż rodzinnej firmy. Słowo „CUBE” z drugiej strony oznacza unikalną propozycję sprzedaży BCUBE: „Jesteśmy multiplikatorem operacji logistycznych, które są reprezentowane przez sześć płaszczyzn trójwymiarowego sześcianu” – podkreśla Grasso.
BCUBE może pochwalić się okresem 70 lat międzynarodowego wzrostu. Założona w 1952 roku w Casale Monferrato (Włochy) grupa liczy obecnie 100 zakładów operacyjnych, a jej zasięg geograficzny sięga od Europy do Ameryki Południowej. Obecnie generuje globalny obrót w wysokości 566mln euro dzięki pracy ponad 4.000 pracowników w 6 różnych krajach. Każdego dnia zarządza się 2,6 milionami pozycji z 6,3 milionami ton towarów wysłanych na cały świat.
„Rozpoczęcie działalności w Polsce prawie 30 lat temu stanowiło jeden z naszych pierwszych kroków za granicą. Otworzyło to bardzo znaczący rynek, który dzięki naszym zaangażowanym pracownikom przyczynił się do osiągnięcia przez nas pozycji lidera w sektorze logistyki” – precyzuje Grasso i dodaje: „Dopasowanie tożsamości słuchowej i wizualnej w ramach grupy kładzie fundament pod świetlaną przyszłość. Jesteśmy przekonani, że bardziej harmonijny wygląd zapewni nie tylko spójność komunikacji grupy z zewnętrznymi interesariuszami, ale także zwiększy poczucie inkluzywności pracowników w Polsce i na całym świecie – dla przyszłej realizacji wspólnych celów rozwojowych”.
Grupa posiada w Polsce 11 zakładów operacyjnych, zatrudnia łącznie ponad 1200 osób i obsługuje codziennie 1 mln części zamiennych.