Grupa ColliCare Logistics znacząco redukuje emisje zanieczyszczeń w transporcie
ColliCare Logistics, norweska firma logistyczna, która w styczniu tego roku otworzyła swój oddział w Gdyni, informuje o znaczącej redukcji emisji CO2 do atmosfery. Firma w całym swoim systemie transportowym zmniejszyła całkowitą emisję o 29% w stosunku do roku 2017. Firma ściśle współpracuje z klientami, poszukując optymalnych rozwiązań transportowych, które jednocześnie przynoszą wymierne korzyści dla środowiska.
Cała Grupa dąży do przeniesienia transportu z dróg na morze, co jest znacznie bardziej ekologicznym rozwiązaniem, jeśli chodzi o emisje CO2. Firma mocno koncentruje się również na wykorzystaniu kolei elektrycznych w Europie. Nie bez znaczenie jest nowoczesna flota aut ciężarowych zasilanych biopaliwem. Część dostaw, zwłaszcza w Norwegii i Skandynawii, jest realizowana z wykorzystaniem elektrycznych samochodów bezemisyjnych.
Firma od lat mierzy i kontroluje emisje zanieczyszczeń w swojej działalności. Prowadzone są stosowne pomiary i obliczenia. Dzięki nim również klienci firmy mogą obserwować, jak ich działalność wpływa na środowisko i podejmować odpowiednie działania ograniczające emisje. Stworzony został dedykowany dział ekspertów zajmujący się zbieraniem danych, obliczaniem emisji i raportowaniem wyników. Dzięki temu niemal na bieżąco można obserwować bezpośrednią i pośrednią produkcję gazów cieplarnianych (GHG) i dwutlenku węgla w procesach logistycznych, nawet na poszczególnych trasach. Prowadzone pomiary pomagają rozpoznać nadmierne zużycie energii lub inne mało efektywne procesy i przyczyniają się do redukcji kosztów operacyjnych.
Taka jest nasza strategia na polski rynek – mówi Jesper Hansen, Managing Director Poland. Przenosimy nasze doświadczenie z rynków skandynawskich do Polski, aby oferować naszym klientom bardziej ekologiczne alternatywy dla ich procesów logistycznych. W ten sposób budujemy naszą ofertę na rynku polskim, szczególnie jeśli chodzi o eksport z Polski do Norwegii i krajów skandynawskich. Korzystamy z mniej emisyjnego transportu morskiego (zwłaszcza w porównaniu z transportem drogowym), a np. w rejonie Oslo dostarczamy ładunki całkowicie bezemisyjnymi pojazdami elektrycznymi.