Autonomiczne roboty mobilne wspierają ID Logistics w procesie kompletacji zamówień

|
Źródło informacji: ID Logistics Polska

ID Logistics wykorzystuje autonomiczne roboty mobilne do optymalizacji operacji w centrum dystrybucji Mahou San Miguel, hiszpańskiej firmy z branży beverage. Roboty AMR znacząco zwiększają wydajność i przyspieszają proces kompletacji zamówień. Wdrożenie pozwoliło też na redukcję tras w magazynie a dzięki dodatkowym systemom podnoszenia próżniowego poprawia ergonomię pracy.

Rozwiązania wdrożone w centrum dystrybucji Mahou San Miguel, zostały przygotowane w ramach współpracy trzech firm – ID Logistics jako operatora zarządzającego logistyką Mahou San Miguel, 3CO specjalizującej się w innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych dla logistyki oraz Hik Robotics, wiodącego globalnego dostawcy produktów i rozwiązań sztucznej wizji oraz robotów mobilnych.

Jak to wygląda w praktyce? Z miejsc składowania roboty przewożą palety do stanowisk kompletacji, a po przygotowaniu zamówień, już gotowe dostarczają do stref załadunku. Za opracowanie rozwiązania łączącego stanowiska do kompletacji zamówień z robotami AMR i oprogramowania umożliwiającego optymalizację procesu odpowiadała firma 3CO.

Roboty pozwalają optymalizować oraz redukować zbędne operacje i aktywności w magazynie. Zwiększają bezpieczeństwo pracy i jednocześnie odciążają pracowników, zmniejszając ich wysiłek fizyczny oraz eliminują operacje, które nie zapewniają dodatkowej wartości. Roboty potrafią szybko się poruszać i przenosić palety z produktami, jednocześnie rozpoznając na trasie inne pojazdy, nieruchome przeszkody czy przechodzących ludzi.

Wdrożone rozwiązania pozwalają pracownikom centrum dystrybucji na skracanie tras, poprawiają warunki ergonomiczne i ograniczają ilość zadań, które wymagają większego wysiłku fizycznego.

„Dla Mahou San Miguel zastosowanie robotów AMR w operacjach prowadzonych w centrum dystrybucji stanowi ważny krok naprzód: wyraźnie poprawia produktywność i efektywność działania, wzmacniając gwarancję terminowej dostawy. Ta poprawa ma absolutnie kluczowe znaczenie w najbardziej intensywnych okresach, usprawniając, dzięki temu rozwiązaniu, przygotowywanie zamówień. W Mahou San Miguel zawsze skupiamy się na potrzebach klientów i jesteśmy zaangażowani w innowacyjne rozwiązania oraz robotyzację. Dlatego nie mieliśmy wątpliwości co do przyłączenia się do projektu, który przedstawił nam ID Logistics i 3CO. To rozwiązanie doskonale wpisuje się też w nasze zaangażowanie i troskę o pracowników, gdyż zmniejsza wysiłek jaki muszą włożyć w pracę podczas kompletacji” – opowiada Carmen Calama, dyrektor logistyki w Mahou San Miguel.

Fot. ID Logistics

Fot. ID Logistics