Airbus wybrał nową technologię konwertera VOZC firmy BASF dla floty A320 do wprowadzenia od 2024 roku

|
Źródło informacji: BASF Polska

Konwerter lotnych związków organicznych/ozonu (VOZC) BASF to znaczący rozwój technologii umożliwiającej ograniczanie w powietrzu kabinowym występujących w nim poziomów ozonu i szerokiej gamy LZO.

Airbus wybrał firmę BASF na podstawie oceny technologii, uwzględniając również możliwość dostawy produktów przez BASF w perspektywie długoterminowej.

AIRBUS zaangażował niedawno firmę do opracowania i dostarczenia nowej technologii konwertera VOZC BASF do zastosowania w gamie samolotów A320 począwszy od 2024 r. Zamówienie udzielono po przeprowadzeniu wieloletniego konkursu technicznego z uwzględnieniem również światowej klasy globalnych zdolności BASF w zakresie produkcji, łańcucha dostaw i jakości.

Technologia VOZC BASF może mieć udział w odmienieniu doświadczeń pasażerów i członków załogi na całym świecie. W przeciwieństwie do alternatywnych opcji dostępnych na rynku, udowodniono, że konwertery VOZC oczyszczają powietrze z ozonu i szerokiej gamy lotnych związków organicznych (LZO). Oczekuje się, że nowa technologia VOZC przyniesie jeszcze lepsze rezultaty w porównaniu z utlenianiem LZO.

„Nasza zaawansowana technologia VOZC opiera się na 18 latach komercyjnego sukcesu w dostarczaniu konwerterów ozonu-LZO” – powiedziała Olivia Cromwell, Globalna menedżer pionu lotnictwa w BASF. „Jesteśmy dumni z odgrywanej przez nas znaczącej roli w nieustannych wysiłkach Airbusa mających na celu oferowanie najnowocześniejszych technologii w celu zapewnienia komfortowego środowiska w kabinie samolotu”.

Fot. BASF

Fot. BASF