FRoSTA liderem rynku ryb mrożonych w Polsce
W ostatnich 52 tygodniach (MAT w8 2023) o 16.9% wzrosła wartość sprzedaży rynku ryb mrożonych w Polsce w stosunku do analogicznego okresu poprzedzającego (MAT w8 2022)[1]. Wzrost ten jest bezpośrednim efektem podwyżek cen, które producenci byli zmuszeni wprowadzić w związku z rosnącymi cenami surowców i produkcji.
Jeśli jednak spojrzeć na wolumen sprzedaży, w tonach, to sytuacja przedstawia się nieco inaczej – sprzedaż spadła w ostatnich 52 tygodniach o 4.1%[2]. Tej spadkowej tendencji oparła się marka FRoSTA, której pozycja na rynku umacnia się, z prawie 13% przyrostem wielkość sprzedaży w tym okresie [3].
Udziały rynkowe FRoSTY rosną i w ostatnich 52 tygodniach wyniosły 39%[4].
„Zjawisko to pokazuje, że w trudnych inflacyjnych czasach konsumenci paradoksalnie sięgają po sprawdzone marki, które są dla nich gwarantem wysokiej jakości, a jeśli chodzi o produkty rybne na polskim rynku, z jakością bywa różnie.” mówi Paweł Wojciechowski, dyrektor handlowy FRoSTY na Polskę i Europę Centralną.
Na sukces rynkowy FRoSTY składa się na to niewątpliwie ponad 60% udział w segmencie paluszków rybnych[5], szczególnie, że udziały żadnej innej marki nie przekraczają 7%[6].
FRoSTA konsekwentnie od 2012 roku dostarcza dania wyprodukowane zgodnie z filozofią 100% naturalnego smaku. Wszystkie produkty marki nie zawierają konserwantów, aromatów, wzmacniaczy smaku i innych dodatków do żywności – nawet tych, które nie muszą być przez producentów deklarowane.