Nestlé świętuje 30 lat w Polsce!

Źródło informacji: Nestlé

Nestlé na polskim rynku zadebiutowało w 1993 roku, wprowadzając dwie marki, które na stałe zagościły w sercach polskich konsumentów – Nesquik oraz Nescafé. Dziś firma oferuje w Polsce 70 marek – wśród nich wiele lokalnych, takich jak: Winiary, Bobo Frut czy Nałęczowianka oraz tych znanych na całym świecie, między innymi: Gerber, Garden Gourmet, KitKat, Purina.

Dotychczas producent żywności zainwestował 5 mld PLN. Działa w ośmiu lokalizacjach w Polsce – siedmiu zakładach produkcyjnych w: Kargowej, Kaliszu, Rzeszowie, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Toruniu i Lubiczu oraz w biurze głównym w Warszawie. Łącznie zatrudnia ponad 5500 wysoko wykwalifikowanych specjalistów w dziedzinie produkcji żywności, logistyki, sprzedaży czy marketingu.

Firma nie tylko rozwija swoje portfolio produktowe, ale również aktywnie angażuje się w różnorodne inicjatywy edukacyjne. Wśród tych działań znajduje się platforma dla rodziców Nestlé Baby&me oraz program Lekkoatletyka dla każdego!, który jest realizowany we współpracy z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki od 9 lat. Poprzez ten program zachęca młodzież do regularnych treningów i dzieli się ekspercką wiedzą na temat prawidłowego żywienia.

Dodatkowo, projekt „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” marki WINIARY jest inicjatywą promującą kuchnię zero waste i odpowiedzialne zakupy. Firma aktywnie działa również w ramach globalnej inicjatywy Nestlé needs YOUth, wspierając młodych ludzi w rozpoczęciu kariery zawodowej przez już 10 lat.

Te działania stanowią jedynie kilka przykładów zaangażowania Nestlé Polska w społeczność i edukację w ostatnich latach.

Koncern jest także jedną z pierwszych firm, które ogłosiły ambicję osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku. Jednym z kluczowych kroków w drodze do osiągnięcia tego celu jest przejście na odnawialne źródła energii. W fabrykach zlokalizowanych w Kaliszu, Kargowej, Toruniu, Lubiczu, Nałęczowie, Nowej Wisi Wrocławskiej i Rzeszowie, Nestlé Polska korzysta z 100% energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Dodatkowo, 100% odpadów z wszystkich zakładów produkcyjnych firmy w Polsce jest przetwarzane poprzez recykling, kompostowanie, biogazownie, regenerację, wykorzystanie jako paliwo lub inny środek wytwarzania energii.

Firma dąży do osiągnięcia celu, w ramach którego do 2030 roku co najmniej połowa kluczowych surowców używanych do produkcji jej produktów będzie pozyskiwana poprzez regeneratywne praktyki rolnicze. To zobowiązanie odzwierciedla zrównoważony charakter podejścia Nestlé Polska do produkcji i zaopatrzenia, wspierając jednocześnie transformację w kierunku bardziej ekologicznych praktyk.

Fot. Nestlé

Fot. Nestlé