Skłodowscy otwierają nowoczesny zakład na Łotwie

|
Źródło informacji: Skłodowscy

Polski producent mrożonych burgerów premium otworzył nowoczesny, przyjazny środowisku zakład w Dzeldzie na Łotwie.  Skłodowscy są od lat znani i doceniani na rynku francuskim. Od kilku miesięcy ich produkty są już także dostępne dla polskich konsumentów. Żeby móc się rozwijać, zapewniać partnerom dostawy w sposób nieprzerwany, zapadła decyzja o inwestycji na Łotwie. Z perspektywy biznesowej ważny był stabilny ekonomicznie kraj, próba dywersyfikacji dostaw oraz doświadczeni, zaufani hodowcy, którzy mają podobne do Skłodowskich wartości: jakość i szacunek dla natury.

— Chcemy budować zakłady tam, gdzie mamy dostęp do sprawdzonych hodowców. Nie jest naszym celem wożenie zwierząt przez pół Europy w warunkach, które nie mają nic wspólnego z ich dobrostanem. Z naszymi zakładami wychodzimy tam, gdzie są zwierzęta. Na Łotwie mamy wciąż dużo relacji do nawiązania. Widzę tam nowe szanse dla firmy — mówi prezes firmy Tomasz Skłodowski.

Firma konsekwentnie prowadzi swój rodzinny biznes w sposób zrównoważony, choć zdaje sobie sprawę, że w branży spożywczej to proces długi i trudny. Tu jednak nie ma kompromisów – szacunek dla natury, który przekłada się na produkt, doceniają klienci. Dlatego zakład na Łotwie zmodernizowano tak, by jak najbardziej ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.

— W zakładzie w Dzeldzie łączymy wiele ważnych kwestii: społecznych i biznesowych. Chcemy wspierać i rozwijać lokalną społeczność, dbamy o środowisko – wykorzystujemy instalację fotowoltaiczną, pompę ciepła, odzyskujemy ciepło z etapu chłodzenia. Rozwój biznesu dla nas zawsze musi się łączyć z poszanowaniem dla natury — mówi Adam Nienałtowski, dyrektor zarządzający w Skłodowskich.

Przed rynkiem łotewskim jest duża szansa i potencjał. To wynika z planów Unii Europejskiej dot. uregulowania hodowli bydła. Łotwa, jeśli chodzi o pogłowie bydła, ma najwyższy współczynnik wzrostu.

Firma od lat zmienia także podejście do jakości i zastosowania mrożonych produktów. Dzięki świadomej i racjonalnej konsumpcji wołowiny, a także technologii mrożenia IQF, wspiera ruch #zerowaste. Dzięki tej technologii mrożenia produkty zachowują swoje walory odżywcze i smakowe.

— Nasza strategia jest dobrze przemyślana. Chcemy rozwijać się zarówno poza granicami, jak i w Polsce. Zaufali nam już przedsiębiorcy, dystrybutorzy i klienci we Francji. Mamy konkretne plany obecności w kanale HoReCa i sprzedaży detalicznej. Chcemy dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów, także detalicznych. Od kilku miesięcy pracujemy nad zbudowaniem u nich  świadomości naszej marki — mówi Bartosz Ponikło, menadżer ds. marketingu w Skłodowskich.