Polska marka URSUS nadal na sprzedaż. Cena wywoławcza wynosi blisko 125 mln zł

Autor:
|

Powstała w 1893 r. marka URSUS jest najstarszą polską marką z branży motoryzacyjnej, która do niedawna jeszcze produkowała ciągniki i maszyny rolnicze.

Z inicjatywy trzech inżynierów (Ludwika Rossmana, Kazimierza Mateckiego i Emila Schönfelda) i czterech przedsiębiorców (Stanisława Rostkowskiego, Aleksandra Radzikowskiego, Karola Strassburgera i Ludwika Fijałkowskiego) zatrudniała w czasach swojej świetności setki osób i realizowała kontrakty na całym świecie w ponad 50 krajach.

W latach 1960-1990 nastąpił intensywny rozwój polskiej myśli technicznej, co znalazło odzwierciedlenie również w rozwoju konstrukcji ciągników rolniczych. To w tym czasie marka „URSUS” stała się rozpoznawalnym znakiem na całym świecie.

Najbardziej znanym produktem marki jest ciągnik rolniczy C-325, produkowany w latach 1959–1963.

Po głośnej upadłości w roku 2021, w tym roku syndyk wystawił na sprzedaż majątek za blisko 125 mln zł. Ursus ma być sprzedany w całości. Oznacza to, że marka może zostać zreaktywowana przez następnego właściciela. Oprócz praw do marki i logotypu w ofercie sprzedaży są trzy zakłady produkcyjne.

14 marca minął termin otwarcia i weryfikacji złożonych ofert.

Do syndyka masy upadłościowej nie wpłynęła żadna oferta zakupu firmy. Przetarg zapewne zostanie powtórzony. Na dzień dziś nie wyznaczono kolejnego terminu – możemy przeczytać na portalu farmer.pl.

Jakie będą kolejne losy marki. Czas pokaże.

ursus logo