Polimerowa prowadnica teleskopowa

|

Nowa szyna teleskopowa drylin została wykonana metodą formowania wtryskowego i zapewnia łatwy wysuw, a przy okazji oszczędza na masie 64% w porównaniu do prowadnicy drylin NT-35 – przy tej samej długości wysuwania.

W samolotach, samochodach, pociągach lub przy konstrukcji mebli ważna jest nie tylko trwałość komponentów, ale przede wszystkim ich lekkość i prosty montaż. Właśnie dlatego igus opracował prowadnicę teleskopową w całości wykonaną z wysokowydajnych polimerów. Już z serią drylin NT spółka wprowadziła prowadnice teleskopowe wykonane z aluminium i plastiku, które pracują płynnie i bez problemów, dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych trybologicznie, wysokowydajnych tworzyw sztucznych. Każdy gram ma jednak znaczenie przy konstrukcji regulacji siedzeń lub szuflad w samolotach i samochodach.

„Zastępując metalowe szyny, polimerowymi szynami teleskopowymi w sześciu szufladach, w każdym z dziesięciu pojemników kuchennych na pokładzie samolotu, zredukujemy ciężar o jedenaście kilogramów, oszczędzając ponad 33 tony paliwa w Airbusie A340-400, w ciągu 20 lat działalności.” Kolejną zaletą nowej prowadnicy jest brak występowania kulek tocznych oraz dodatkowych smarów zewnętrznych. Odporne na korozję prowadnice są zatem odpowiednie do zastosowania w obszarach higienicznych, takich jak przemysł pakujący lub branża medyczna.

Jak podaje producent: nowa szyna teleskopowa ma długość 150 milimetrów i może być przedłużona o kolejne 150 milimetrów w pozycji rozsuniętej. Dzięki systemowi zaczepów, prowadnica jest łatwo i intuicyjnie montowana oraz gotowa do instalacji. Polimerowa szyna teleskopowa drylin jest dostępna w kolorze białym, jasnoszarym i ciemnoszarym, dzięki czemu można ją dostosować do danego otoczenia. Inne kolory i długości wysuwu są dostępne na zapytanie.

Źródło: igus

Źródło: igus