Jeśli chcesz, aby inwestycja w technologię się zwróciła, nie rezygnuj z usług i wsparcia technicznego
Byłem świadkiem takich sytuacji wielokrotnie w swoim życiu. Co więcej, często sam byłem temu winny. Żałowałem, że nie wydałem kilku dodatkowych groszy miesięcznie lub rocznie na umowę serwisową lub rozszerzoną gwarancję na urządzenia, sprzęt AGD, samochody czy inne przedmioty o dużej wartości i te które intensywnie użytkowałem. Widziałem również wielu klientów ubolewających nad swoimi decyzjami o rezygnacji z planu konserwacji komputerów mobilnych, rozwiązań ubieralnych, tabletów, skanerów i drukarek, z których ich pracownicy korzystają każdego dnia.
Nie ma znaczenia, czy zdecydujemy się zrezygnować z rozszerzonej umowy o świadczeniu usług serwisowych i pomocy technicznej dla samochodu czy urządzenia mobilnego; konsekwencje w obu przypadkach są takie same. Kiedy zdarzy się coś nieoczekiwanego – a zawsze istnieje taka możliwość w przypadku urządzeń elektronicznych lub mechanicznych – zaczynamy szukać sposobów na samodzielne zdiagnozowanie i rozwiązanie problemu. Kiedy nie możemy tego zrobić, zaczynamy gorączkowo dzwonić do firm, aby sprawdzić, kto może natychmiast oferować wsparcie
W wielu przypadkach możemy szybko skontaktować się z odpowiednimi osobami, ale to, które miejsce zajmiemy w kolejce priorytetów, jest już nie do przewidzenia. To jak szybko nasze zgłoszenie zostanie zakolejkowane często zależy od tego, ile jesteśmy gotowi zapłacić. W końcu „premia” za pojedyncze wezwanie serwisowe, zgłoszenie naprawy lub wymianę podzespołu jest często znacznie wyższa niż jakakolwiek opłata za plan serwisowy.
Inną rzeczą, której decydenci często nie doceniają – przynajmniej na początku – jest profesjonalna pomoc przy projektowaniu i instalacji. W rzeczywistości, na pytanie, co zrobiliby inaczej, gdyby mogli zacząć wszystko od nowa, wielu operatorów magazynów, producentów i firm 3PL mówi mi, że skonsultowaliby się z kimś, kto rozumie tajniki ich działalności, jak również technologię, której używają. Zarówno rutynowe aktualizacje, jak i gruntowne przebudowy systemu mogą być skomplikowane, a jedynym sposobem na uzyskanie ciągłych aktualizacji systemu operacyjnego (OS) i poprawek bezpieczeństwa dla urządzeń mobilnych przedsiębiorstwa jest korzystny plan konserwacji.
Firmowe systemy IT nie działają bez aktualizacji systemu operacyjnego i poprawek bezpieczeństwa. Dlaczego więc urządzenia mobilne mają być traktowane inaczej? Jeśli coś nie jest prawidłowo podłączone lub nie działa tak, jak powinno, istnieje ryzyko, że ani ludzie, ani maszyny nie będą działać tak, jak powinny.
Prawdziwe historie
Choć mógłbym podzielić się niezliczonymi historiami klientów, którzy ostatecznie skontaktowali się z Zebra Technologies, aby pomóc im skierować projekt na właściwe tory, wolałbym opowiedzieć o kliencie, który od początku (lub od ponownego uruchomienia) robił wszystko właściwie, a była to największa europejska firma pocztowa.
Kierownictwo firmy zwróciło się do zespołu ds. usług profesjonalnych firmy Zebra po stwierdzeniu, że trudno jest zarządzać procesami dostaw przy użyciu wcześniej wdrożonych smartfonów konsumenckich i urządzeń korporacyjnych.
Wiedzieli, że zmiana jest nieunikniona, ale nie chcieli obciążać zespołów informatycznych zarządzaniem procesem wymiany urządzeń – zwłaszcza że konieczna była także aktualizacja oprogramowania mobilnego. Skorzystali więc z kilku ofert Zebra Professional Services, aby zapewnić sprawne i szybkie przygotowanie projektu, wdrożenie i utrzymanie rozwiązania.
Przed wdrożeniem zespół konsultantów ds. usług profesjonalnych Zebra Technologies opracował Inteligentne Szafy w oparciu o surowe wymagania klienta dotyczące przechowywania i ładowania nowych komputerów dotykowych Zebra, które wybrał dla kurierów pocztowych. Konsultanci Zebra współpracowali także z zespołem ds. rozwoju oprogramowania klienta, aby dostosować system operacyjny Android™ działający na komputerach mobilnych. Gdy klient był już gotowy do wprowadzenia urządzeń na rynek, zespół Zebra Technologies zarządzał procesem uruchamiania urządzeń na miejscu, a zespół usług edukacyjnych przeprowadził spersonalizowane szkolenie użytkowników, aby zapewnić szybką adaptację rozwiązania.
Wdrożenie obejmowało warsztaty edukacyjne oraz firmową aplikację internetową, dzięki której wszystkie zainteresowane strony mogły śledzić postępy wdrożenia w czasie rzeczywistym, co zaowocowało bezproblemowym wprowadzeniem rozwiązania, zakończonym trzy miesiące przed terminem!
Wsparcie firmy Zebra dla klienta jeszcze się nie skończyło, ponieważ dostosowane do potrzeb użytkownika rozwiązania z zakresu mobilności w przedsiębiorstwie i strategia zarządzania obejmują wszystkie elementy – od wystawiania urządzeń po działania związane z zakończeniem ich eksploatacji. Klient subskrybuje program serwisowy Zebra OneCare™ zapewniający wsparcie technologiczne i kompleksowy pakiet naprawczy, a także wykorzystuje program Zebra Circular Economy do wymiany urządzeń używanych wcześniej przez kurierów pocztowych. Uszkodzone urządzenia są utylizowane w sposób przyjazny dla środowiska, a Zebra odnawia te, które nadal działają, w celu ich potencjalnego ponownego wykorzystania. Proces ten będzie kontynuowany w przypadku obecnie używanych urządzeń w miarę zbliżania się do końca ich okresu eksploatacji, nawet jeśli nastąpi to za kilka lat.
Czy to nie brzmi jak kompleksowy system wsparcia – lub spokój ducha – który mógłbyś sobie zapewnić? Nie dziwię się, jeżeli się ze mną zgodzisz. Mam liczne przykłady tego, jak inwestycje w tego typu usługi i wsparcie zwróciły się z nawiązką.
Jedna z niemieckich firm technologicznych zapisała się na usługę Zebra VisibilityIQ™ Foresight na nowe komputery mobilne Zebra klasy korporacyjnej tuż po modernizacji swoich centrów logistycznych i integracyjnych.
Celem firmy było uproszczenie monitorowania posiadanej floty i skuteczniejszego zarządzania nią. Nieustanny wglądy w dane dotyczące wydajności urządzeń ujawniły przy okazji pewne negatywne tendencje, które doprowadziły do szerszych usprawnień biznesowych. Na przykład, raport Scan Analytics pomógł kierownikom operacyjnym zrozumieć i lepiej przeanalizować liczbę paczek obsługiwanych dziennie. Wszystkie wygenerowane dane pomogły także w analizie wydajności i produktywności w różnych aspektach dotyczących pracy.
Najważniejsze wnioski
Jeśli chcesz odnieść sukces w przyszłości, przedyskutuj swoje problemy, cele i pomysły na rozwiązania z zespołem odpowiedzialnym za dostarczanie profesjonalnych usług, zanim sfinalizujesz plan projektu i zapłacisz za jego wdrożenie. Zawsze akceptuj plany konserwacji lub usługi wsparcia oferowane ci w momencie zakupu jakiejkolwiek technologii.
Posiadanie odpowiednich ludzi w swoim otoczeniu, którzy będą informować cię o tym, dlaczego powinieneś lub nie powinieneś wybrać określoną technologię – oraz posiadanie ekspertów w gotowości do interwencji, gdy pojawi się problem – pozwoli ci zadbać o własne inwestycje. Pomoże ci to również zapewnić, że jedna drukarka, urządzenie mobilne lub złe połączenie sieciowe nie spowoduje kryzysu dla całej Twojej organizacji.
Technologie, w które inwestujesz dla swoich operacji magazynowych, logistycznych lub transportowych są narzędziami, które umożliwiają twoim pracownikom pokonywanie przeszkód i zapobieganie ich powstawaniu. Jeśli wybierzesz niewłaściwe technologie lub nie zainwestujesz w dodatkową ochronę dla nich, mogą one w końcu stać się również przeszkodą dla powodzenia Twojego biznesu.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak zespół usług profesjonalnych Zebra Technologies może pomóc ci osiągnąć cele i długotrwale chronić twoje inwestycję.