Automat do wycinania i spawania otworów białostockiego Promotechu podbija zagraniczne rynki

Źródło informacji: Promotech

Przychody firmy tylko ze sprzedaży tego typu maszyn sięgnęły 10 mln zł. Bohaterem poprzedniego roku jest maszyna MCM – automat do wycinania i spawania otworów dla stoczni i platform wiertniczych.

Firma sprzedała w zeszłym roku aż sześć takich maszyn – po dwie dla klientów zlokalizowanych w USA i Turcji, po jednej do Portugalii i Hiszpanii.

Duży wpływ na sprzedaż maszyn miało zwiększające się zapotrzebowanie na zieloną energię na świecie, w tym energię z wież wiatrowych, a także wysokie ceny ropy naftowej, zmiany klimatyczne, wojna w Ukrainie i ograniczenia w emisji CO2.

„Rok 2023 zaczął się dla CAS bardzo dobrze już podczas styczniowych targów SteelFab w Emiratach Arabskich, kiedy to sprzedaliśmy maszynę do cięcia rur i profili – PPCM 1500 nowemu klientowi w Arabii Saudyjskiej. A rywalizowaliśmy tam z naszymi największymi konkurentami, więc wygrana była świadectwem dojrzałości rynkowej naszej oferty na PPCM. Później, w trakcie roku, dostarczyliśmy jeszcze PPCM 650 do Słowenii, co też było ważnym osiągnięciem w poszerzaniu rynku odbiorców dla tych maszyn – opowiada Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu.

Nie można pominąć faktu, że ważnym ogniwem dla białostockiej firmy są dystrybutorzy maszyn w różnych częściach świata, którzy mają przekonanie do rozwiązań firmy.

Fot. Promotech

Fot. Promotech