Maxwell Technologies – Ulepszony moduł ultrakondensatora 48V

Maxwell Technologies – Ulepszony moduł ultrakondensatora 48V

20/01/2015

Firma Maxwell Technologies Inc. (Nasdaq: MXWL), jeden z najważniejszych producentów i twórców rozwiązań z zakresu przechowywania i dostarczania energii opartych o ultrakondensatory, poinformował dzisiaj, że opracowany przez nią moduł ultrakondensatora 48V korzysta z technologii DuraBlue™ Advanced Shock and Vibration Cell ( zaawansowanej ochrony ogniw przed wstrząsami i wibracjami). Moduł ultrakondensatora 48V to idealne rozwiązanie gromadzące energię dla autobusów hybrydowych i innych pojazdów posiadających systemy odzyskiwania energii przy hamowaniu.

Nowy moduł został przetestowany pod kątem spełnienia, a nawet przekroczenia wymagań najbardziej restrykcyjnych norm przemysłowych IEC 60068-2-27 i 2-29 (odporność na wstrząsy) oraz ISO 16750-3, tabele 12 i 14 (odporność na wibracje), uzyskując wyniki przewyższające najbardziej surowe wymogi testowe dla aplikacji transportu masowego. Ulepszony moduł potwierdził swoją przydatność w trakcie kilku miesięcy prób u wybranych klientów i jest obecnie dostępny od ręki.

Maxwell Technologies 48V_Left Angle_BMOD0165

Technologia Dura Blue Advanced Shock and Vibration to najnowsze osiągniecie spółki w zakresie niezawodności i wydajności ultrakondensatorów. Łączy ona w sobie unikatową technologię wytwarzania suchych elektrod oraz proces technologiczny z opatentowaną konstrukcją struktury ogniwa, co przekłada się na znaczący wzrost odporności na wibracje ( o około 300 %) oraz odporności na wstrząsy ( o około 400%) w porównaniu do podobnych produktów konkurencyjnych. Nowy moduł oferuje zaawansowane opcje systemu zarządzania kondensatorem ( CMS) poprawiające stabilność pracy oraz poprawki bezpieczeństwa obejmujące redundantny alarm ostrzegający przed zbyt dużym napięciem, zachowując jednocześnie charakterystykę żywotności produktów już funkcjonujących na rynku,

„ Charakterystyki szybkiego ładowania i rozładowywania, długi okres eksploatacji, szeroki zakres temperatury pracy oraz wytrzymałość sprawiają, że ultrakondensatory stanowią idealne rozwiązanie w zakresie przechowywania energii dla autobusów hybrydowych i innych pojazdów wykorzystujących systemy odzyskiwania energii przy hamowaniu”, powiedział dr Franz Fink, prezes i dyrektor generalny firmy Maxwell „ Objęcie standardami DuraBlue całego systemu modułowego to zobrazowanie naszych starań w celu zapewnienia klientom najbardziej zaawansowanych cech i zalet technologii ultrakondensatorów”

Zastrzeżony przez firmę Maxwell proces suchego wytwarzania elektrod zapewnia ogniwom nowego modułu wykorzystującego technologię DuraBlue doskonałe właściwości kohezyjne i adhezyjne – w ten sposób ogniwa, jak i sam moduł pozostają nienaruszone nawet w najbardziej wymagających warunkach operacyjnych. Znaczny wzrost wytrzymałości ogniw zapewnia trwałość ultrakondensatorom 48V wykonanym w technologii DuraBlue.

Potwierdzeniem innowacyjności koncepcji ultrakondensatorów firmy Maxwell jest utrzymywanie przez 20 lat pozycji lidera rynkowego, zainwestowanie ponad 100 mln $ w badania i rozwój oraz ponad 100 uzyskanych i będących w trakcie zatwierdzania patentów na terenie USA.

Więcej informacji o ultrakondensatorach jest dostępnych na stronie www.maxwell.com/ultracapacitors