Znajdź najlepszą dostępną ofertę usług obróbki metali

Znajdź najlepszą dostępną ofertę usług obróbki metali

26/06/2023
Artykuł promocyjny
Kategoria: Obróbka metali

Prawie każdy obecnie ma tendencję do codziennego przeglądania informacji. Niezależnie od tego, czy akurat czegoś szukamy, czy też po prostu przeglądamy, to stało się już nawykiem. Dostęp do informacji jest obecnie powszechny. Możemy znaleźć dowolne informacje z różnych źródeł. Wiadomości przede wszystkim znajdujemy w mediach masowych, codziennej prasie, czasopismach, podczas prelekcji, spotkań, a przede wszystkim w obecnych czasach, w internecie – na branżowych portalach, w mediach społecznościowych itp. Jeśli naszym celem jest tylko przeglądanie informacji ze względu na nasze przyzwyczajenia i jest to sposób spędzania wolnego czasu, nie ma problemu.

Jednak wyzwanie pojawia się w momencie, gdy poszukujemy bardzo konkretnych i aktualnych informacji, na przykład dostawcy towarów lub usług z żądanymi cechami i z dostępnością np.  „od ręki”. Problem się potęguje – jeśli od tego zależy możliwość realizacji kolejnego pilnego zlecenia lub utrzymanie ciągłości produkcji.

Jako firma usługowa, produkcyjna czy dystrybucyjna niemal zawsze istnieje potrzeba zakomunikowania szerszemu gronu informacji o własnej firmie, a dokładniej o swojej ofercie. Najczęściej stosowane metody to: foldery, ulotki, prospekty, wszelakie prezentacje, publikacje, jednak najbardziej rozpowszechnioną metodą i robi to niemal każdy – tworzenie własnych stron internetowych. Przyjrzyjmy się temu rozwiązaniu bliżej.

Rodzaje stron internetowych: analiza zalet i wad

Treść stron internetowych firm zazwyczaj obejmuje kilka elementów, takich jak: krótka charakterystyka firmy, rys historyczny, zdjęcia infrastruktury i oferowanych produktów, a czasem również zdjęcia personelu. Strony zawierają również dane teleadresowe, opis posiadanych zasobów (takich jak wydziały produkcyjne, parki maszyn czy schemat struktury personalnej) oraz obszerną sekcję poświęconą ofercie dla rynku.

Forma stron może być różnorodna: od prostych, gdzie przy użyciu dostępnych narzędzi można stworzyć taką stronę samodzielnie, do bardziej rozbudowanych wersji, często opartych na głębokiej analizie UX (doświadczenie użytkownika), zawierających elementy takie jak tematyczne zakładki, animacje i zaawansowane grafiki.

Rodzi się pytanie, czy posiadanie nawet bardzo zaawansowanych stron internetowych, tworzonych przez wysoce wyspecjalizowanych grafików i czasem programistów, które prezentują się bardzo profesjonalnie, naprawdę ułatwia dostęp do bardzo konkretnych informacji, takich jak np.. usługa cięcia laserem na długość 6000 mm blachy nierdzewnej o grubości 10 mm w technologii 3D? Czy ponoszenie wysokich kosztów związanych z prowadzeniem takich stron rzeczywiście ułatwia dotarcie do tak szczegółowych informacji?

Oczywiście, jako wizytówka firmy, takie rozwiązania z pewnością sprawdzają się i prezentują profesjonalnie. Jednak jeśli chodzi o pozyskiwanie kontaktów zgodnie z wcześniej wspomnianymi kryteriami, nie zawsze są one najlepszym rozwiązaniem.

Głównym problemem związanym z witrynami opisującymi naszą działalność jest fakt, że każda z nich ma odmienną strukturę, a poszukiwana informacja często jest rozmieszczona w różnych częściach tych stron. Dodatkowo, sposób przedstawienia informacji również jest bardzo zróżnicowany: tekstowe opisy, wybrane charakterystyki lub jedynie zdjęcia.

Ludzka pamięć jest ograniczona, co sprawia trudności w zapamiętywaniu, która firma posiada jakie technologiczne możliwości, jaki park maszynowy oraz jakie oferuje produkty.

Rodzi się kolejne pytanie – jeśli już posiadamy takie strony – czy są one aktualne i jak często je aktualizujemy? Czy regularnie się tym zajmujemy? Okazuje się, że często wiele lat po stworzeniu strony nie dokonujemy jej przeglądu, pomimo licznych zmian, które zaszły w przedsiębiorstwie. Oczywiście, istnieją firmy, które regularnie i rzetelnie aktualizują swoje strony, ale zdecydowana większość zaniedbuje tę kwestię, czasem odświeżając swoją stronę raz na kilka lat.

W rezultacie, osoby poszukujące informacji napotykają na trudności, próbując dotrzeć do odpowiednich adresatów w tak niejednorodnym środowisku – różnice w budowie stron a także ich wątpliwa aktualność.

Najbardziej widoczne są oczywiście firmy, które inwestują wysokie budżety w pozycjonowanie, ale czy zawsze szukamy firmy, do której dostęp jest najprostszy? Może się tak zdarzyć, ale zazwyczaj nie jest to regułą. Kontaktując się z taką firmą, pytamy o możliwości, a następnie często musimy szukać dalej. W rezultacie rozpoczynamy długi i kosztowny proces poszukiwania właściwych technologicznie kontaktów.

  • Czy musimy nadal tracić cenny czas na indywidualne przeglądanie stron i wykonywanie niezliczonej ilości telefonów i e-maili?
  • Czy istnieje lepszy sposób na osiągnięcie efektywności?

Obecnie grzęźniemy w gąszczu zapytań i ofert, które wymagają dodatkowych działań, takich jak wstępne przeglądy, kwalifikacje, konsultacje z różnymi działami w firmie, analiza kosztów materiałów czy komponentów, aby przygotować pełną ofertę. Ale jakie są szanse, że taka oferta zostanie zaakceptowana i zakończy się zyskiem? Zwłaszcza gdy wysyłamy zapytania do kilkunastu lub kilkudziesięciu podmiotów? Co w przypadku –  jeśli kontaktujemy się z zupełnie nowym partnerem, czy mamy pewność, że cały proces, od odpowiedzi na ofertę, przez podpisanie umowy, produkcję, sprzedaż aż po rozliczenie, przebiegnie bez zakłóceń?

Portal MetalTop.pl – nowy wymiar wyszukiwania usług obróbki metali

Jako twórcy portalu wychodzimy naprzeciw. Cyfrowa postać profili firm, rozbudowane filtry technologiczne oraz dostępne funkcjonalności do dystrybucji zapytań i sporządzania ofert w sposób bardzo znaczący rozwiązują wspomniane wyżej problemy.

Najważniejsze zalety proponowanego rozwiązania to możliwość aktualizacji własnego profilu (oferty sprzedażowo-usługowej) w dowolnym momencie co było raczej rzadko stosowane na klasycznych stronach internetowych, wystarczy się zalogować. Ważne jest, aby korzystać z tej funkcjonalności i utrzymywać aktualne informacje. Pomoże to zaoszczędzić czas osobom szukającym i nam samym, unikając niepotrzebnej korespondencji.

Posiadając profil na MetalTop.pl, opłacalne jest regularne aktualizowanie profilu z jeszcze jednego powodu. Oprócz dostarczania aktualnych informacji, otrzymujemy bonus od systemu w postaci lepszej widoczności naszych ofert w pozycjonowaniu na stronie: domyślnym kryterium sortowania dla poszczególnych grup pozycji ofertowych jest data ostatniej aktualizacji – pozycje z najnowszymi aktualizacjami zajmują czołowe miejsca na listach wyników podczas wyszukiwania w swoich grupach.

W jaki sposób można aktualizować profil w systemie i jakie są dostępne działania? Poniżej przedstawiamy przykładowe operacje:

  • Potwierdzanie aktualnego stanu, jeśli nie wymaga zmian.
  • Dodawanie kolejnych pozycji ofertowych w przypadku poszerzania zakresu usług.
  • Usuwanie istniejących pozycji w przypadku zaprzestania danej oferty.
  • Deaktywacja wybranych elementów w przypadku okresowego braku dostępności.

Dodatkowo, można przeprowadzać następujące czynności:

  • Powiadamianie o czasie oczekiwania na usługę, na przykład „od ręki”, „rzeczywisty czas oczekiwania” lub „dostępność w planach”.
  • Aktualizacja parametru dotyczącego minimalnej ilości produkcyjnej na danym stanowisku.

Aby znaleźć odpowiednie zasoby, mamy do dyspozycji kilka filtrów, takich jak:

  • Filtr technologiczny, który umożliwia tworzenie uproszczonej lub pełnej technologii do wykonania zlecenia lub kompleksowego zakupu.
  • Filtr lokalizacyjny, który pozwala uwzględnić geograficzne położenie potencjalnego poddostawcy.
  • Filtr oparty na cechach firmy, takich jak preferowany język komunikacji, wymagane certyfikaty czy dostępne zasoby.
  • Dodatkowe filtry systemowe, na przykład okres ostatniej aktualizacji.

Podczas tworzenia profilu w systemie, mamy do wyboru dwa lub nawet trzy warianty widoku są to: widok podstawowy, zaawansowany lub internetowy. Ten ostatni może w pełni zastąpić posiadanie własnej strony z przewagami nad stroną o których mowa w całości artykułu.

W przypadku wyboru wariantu zaawansowanego lub internetowego , mamy dostęp do technicznych zakładek, takich jak: „O firmie”, „Oferta”, „Park maszyn”, „Opinie” oraz „Partnerzy”. Dodatkowo, istnieje możliwość zamieszczania zdjęć.

Macro Molds

Posiadanie profilu wiąże się z kolejnymi korzyściami, w tym możliwością obecności w środowisku Google. W przypadku wyższych planów kont, niemalże każda oferowana pozycja zostanie zaindeksowana w tym środowisku.

MetalTop.pl jest połączeniem trzech elementów w jednym. Posiadanie profilu w systemie na odpowiednim planie konta zapewni przede wszystkim obecność w samym systemie z własną aktualną ofertą, dostępną dla użytkowników,  dodatkowo umożliwia wykorzystanie profilu w ramach własnej strony internetowej, a także daje możliwość zaistnienia w środowisku Google, co przyczynia się do większej widoczności i zasięgu dla potencjalnych klientów.

Rejestracja i tworzenie podstawowego profilu z dostępem do kilku pozycji (np. możliwość dodania kilku maszyn na profil) są bezpłatne. Dołączenie i stanie się częścią systemu z blisko 2500 firmami zajmuje zaledwie kilka minut.

System został stworzony w celu ułatwienia wzajemnej pracy, oszczędzania czasu poświęcanego na przeszukiwanie i składanie licznych ofert, a także w celu budowania relacji pomiędzy użytkownikami. W ramach tworzonego Klastra Metal Top, system umożliwia tworzenie grupy o bardzo wysokim współczynniku zaufania. Tworzenie takiej grupy pozwoli na nawiązywanie wzajemnej współpracy, często o dużym wolumenie, bez obaw o końcowe rozliczenia.

Jak to działa w praktyce?

➡ Wyszukiwanie zaawansowane w pełnej technologii na przykładzie cięcia gięcia i malowania

➡ Możliwości systemu MetalTop.pl