Luma Automation łączy potencjał zakładów ZM Postęp i Hydomat

|
Źródło informacji: LUMA Automation

Grupa stawia na rozbudowę usług tłoczenia aluminium i rozwój kompetencji narzędziowych związanych z projektowaniem i wykonywaniem różnego rodzaju tłoczników dla przemysłu. Pomoże w tym relokacja tłoczni z warszawskiego Hydomatu do ZM Postęp w Gliwicach, dzięki której Grupa nie tylko wykorzysta w pełni efekty synergii, lecz także będzie miała możliwość wydajniejszej organizacji produkcji. W Warszawie nadal rozwijana będzie produkcja różnorodnych modeli, form i narzędzi przeznaczonych dla odbiorców z branży automotive, AGD, meblarskiej, budowlanej i uszczelnień mechanicznych.

– Zależy nam na transferze wiedzy i technologii między spółkami naszej Grupy – podkreśla Janusz Pawełek, prezes zarządu Luma Automation. – Nie ukrywamy przy tym, że ewolucja obu przedsiębiorstw oznacza relokację części produkcji, ale też stworzenie nowych możliwości rozwojowych dla każdego z nich. To kolejny bardzo ważny krok w kierunku rozwoju precyzyjnej obróbki metali w ramach naszej Grupy Kapitałowej, w tym przypadku również opartego na specjalizacji – dodaje.

ZM Postęp SA to działający od blisko 70 lat znany i ceniony na rynku europejskim producent części samochodowych, dostarczanych do najważniejszych zakładów motoryzacyjnych na świecie. Zakład produkuje szeroką gamę elementów z rur, blach i taśm w zakresie 0,5–5 mm. Specjalizuje się w produkcji elementów konstrukcji karoserii i siedzeń samochodowych, komponentów układów wydechowych i detali silników prądu stałego. Każdego dnia z taśm produkcyjnych zjeżdża do 330 tys. części, co w skali roku daje ponad 100 mln wyrobów. Przypomnijmy, że na terenie gliwickiej podstrefy Katowickiej SSE zlokalizowano nowoczesną halę produkcyjno-magazynową o powierzchni ponad 22 tys. m2.

– Gliwice to w pełni świadomy wybór, podyktowany przede wszystkim wymaganiami, jakie stawia przed nami logistyka. To również wykorzystanie faktu, że lokalizacja na Śląsku zdecydowanie skraca i ułatwia dostawy dla naszych najważniejszych partnerów. Ułatwi też, chociaż nie chciałbym jeszcze zbyt wiele o tym mówić, stopniową dywersyfikację odbiorców, wejście w inne segmenty rynku. Zresztą w samej branży automotive, jeżeli tylko spojrzymy poza pojazdy osobowe, jest kilka – bardzo atrakcyjnych z naszego punktu widzenia – obszarów rozwojowych. Stąd tak ważna jest możliwość wdrożenia produkcji nowych elementów. Dzięki przeniesieniu części produkcji z Warszawy z jednej strony zwiększymy bezpieczeństwo produkcyjne, z drugiej – wprowadzimy do oferty wiele nowych wyrobów – podsumowuje Wojciech Derda, prezes zarządu spółki ZM Postęp SA.

luma