MagRail Booster umożliwi transport kolejowy bez lokomotyw w fabryce stali w Bremie

Autor:
|
Źródło informacji: Nevomo

Polska spółka Nevomo, we współpracy z niemieckim operatorem Hansebahn Bremen (HBB), rewolucjonizuje transport towarowy w przemyśle stalowym. W fabryce stali w Bremie rusza pilotażowy projekt BREMAG – Bremen Magnetic Shuttle – pierwszy na świecie w pełni zautomatyzowany system przewozu wagonów towarowych, który wykorzystuje istniejącą infrastrukturę kolejową i nowatorską technologię MagRail Booster. Spółka HBB jest odpowiedzialna za organizację przewozów kolejowych na 100-kilometrowej sieci kolejowej.

Rozpoczęcie projektu zostało zaplanowane jeszcze na ten miesiąc, wyznacza nową erę dla logistyki przemysłowej. Dzięki automatyzacji transportu stali między zakładami produkcyjnymi, dostawy będą realizowane z niespotykaną dotąd elastycznością i częstotliwością. To milowy krok w kierunku redukcji opóźnień, optymalizacji kosztów i eliminacji zależności od transportu drogowego w sytuacjach kryzysowych. W ciągu trzech lat system osiągnie pełną automatyzację, otwierając drzwi do efektywniejszej i zrównoważonej logistyki przemysłowej.

Czy wdrożenie BREMAG będzie zalążkiem zmiany globalnego transportu towarowego? Na to pytanie pewnie uzyskamy odpowiedź za kilka lat.

Zobacz więcej: Jak działa wagon towarowy Magrail Booster?

Automatyzacja usług transportowych i manewrowych oferuje ogromny potencjał w zakresie zwiększania wydajności kolejowego transportu towarowego”, mówi Jonas Tesch, dyrektor zarządzający HBB. „Wdrożenie tego projektu pozwoli nam realizować usługi transportowe z większą częstotliwością, bardziej niezawodnie i elastycznie oraz poprawić nasz ślad węglowy poprzez zmniejszenie wykorzystania lokomotyw spalinowych. Jako Grupa Captrain Deutschland cieszymy się, że możemy rozwijać tę innowację”.

Projekt wykorzystuje technologię MagRail Booster, która łączy zaawansowane silniki liniowe z istniejącą infrastrukturą kolejową. Rozwiązanie to pozwala na autonomiczny i w pełni zautomatyzowany ruch wagonów towarowych, eliminując potrzebę użycia lokomotyw. Innowacja ta stanowi odpowiedź na kluczowe wyzwania logistyki kolejowej, takie jak poprawa produktywności, zwiększenie wydajności oraz rozbudowa zdolności operacyjnych, jednocześnie wspierając działania na rzecz dekarbonizacji.

„Cieszymy się z zaufania, jakim obdarzyli MagRail Booster tak renomowani gracze z branży logistyki kolejowej i przemysłu, jak Captrain” – powiedział Przemek Pączek, prezes zarządu i współzałożyciel Nevomo. „Jesteśmy przekonani, że zastosowanie innowacji w obszarze trakcji kolejowej, polegającej na zastąpieniu lokomotyw zautomatyzowanymi wagonami napędzanymi silnikami liniowymi w połączeniu z modelem biznesowym Rail-as-a-Service (RaaS) stanowi klucz do znacznego zmniejszenia śladu węglowego logistyki w skali globalnej”.

„MagRail Booster stanowi transformacyjny krok dla branży kolejowej” – dodał Stefan Kirch, Chief Commercial Officer i współzałożyciel Nevomo. „Dzięki BREMAG nie tylko automatyzujemy logistykę kolejową – wyznaczamy nowe standardy wydajności i zrównoważonego rozwoju w transporcie kolejowym. Ten projekt zademonstruje, w jaki sposób nasza technologia może zostać w łatwy sposób zintegrowana z istniejącą infrastrukturą, zapewniając zarówno korzyści ekonomiczne oraz środowiskowe”.

Źródło fot. Nevomo

Źródło fot. Nevomo