Alstom planuje zatrudnić 150 informatyków w Katowicach

|
Źródło informacji: ALSTOM

Alstom w Polsce rozbudowuje swoje centrum rozwoju produktów cyfrowych w Katowicach. W związku z tym firma obecnie aktywnie poszukuje 150 nowych programistów, testerów i innych specjalistów IT, którzy w Katowicach będą pracowali m.in. nad rozwojem systemu  do zarządzania ruchem kolejowym w Katowicach.

Osoby zatrudnione będą tworzyć rozwiązania na skalę ogólnoświatową we współpracy z innymi centrami inżynierskimi Alstomu z Włoch, Szwecji i Belgii.

W Polsce rozbudowujemy lokalne kompetencje praktycznie we wszystkich obszarach działalności kolejowej – od infrastruktury kolejowej po nowoczesne pociągi od prawie 100 lat w Katowicach. Nowe inwestycje w centrum rozwoju produktów cyfrowych świadczą o głębokim osadzeniu firmy na polskim rynku. Nasze rozwiązania informatyczne są budowane w oparciu o stabilne i nieulegające zmianom platformy. – opowiada Adam Juretko, wiceprezes Alstom w Polsce, dyrektor zarządzający Alstom ZWUS

Alstom wdrożył pierwszy w Polsce Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) poziomu 2 na większości głównych linii kolejowych w kraju oraz centrum sterowania dla Metra Warszawskiego. Ponadto zbudowaliśmy 30 systemów scentralizowanego sterowania ruchem kolejowym (CTC), wyposażyliśmy ponad 200 stacji w komputerowe systemy zależnościowe i zmodernizowaliśmy ponad 1700 systemów sygnalizacji przejazdowej. Chcielibyśmy wejść z produktami z zakresu sygnalizacji kolejowej szerzej do innych krajów, a rozbudowa centrum rozwoju produktów cyfrowych jest drogą do tego celu – mówi Sławomir Cyza, prezes i dyrektor zarządzający Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich.

Systemy sterowania ruchem są równie ważne jak  produkcja pojazdów, choć być może nie są one tak widoczne jak Pendolino, ale zapewniają płynność ruchu, automatyzują i cyfryzują polską kolej. Dzięki nim kolej jest szybsza, praktycznie bezwypadkowa i mniej awaryjna. Alstom jest jedynym producentem w Polsce, który posiada pełne portfolio produktów do zastosowań kolejowych.

Fot. ALSTOM

Fot. ALSTOM